Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Joyce Zenderen - WaarBenJij.nu Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Joyce Zenderen - WaarBenJij.nu

Bangkok

Blijf op de hoogte en volg Joyce

21 September 2016 | Thailand, Bangkok

Hallo lieve mensen,

Ik wilde voor mezelf bijhouden wat ik elke dag heb gedaan en ervaren, maar ik wilde ook zoiets voor jullie doen. Aangezien ik geen zin heb om twee keer een verhaal te schrijven, krijgen jullie gewoon mijn persoonlijke verhaal, haha. Of jullie daar op zitten te wachten, dat weet ik niet, maar see for yourself! :-)

Orde zit nog steeds in mij ondanks het backpacken dus jullie krijgen mooi van elke dag een verhaaltje. Xxx


Zaterdag 17-09
Vandaag was DE dag, de dag van vertrek! Zoveel zenuwen en spanningen heb ik weinig meegemaakt zeg, pfoe! Maar gelukkig kon ik deze dag beginnen met een heerlijk (net-niet-op-bed) ontbijtje met het gezin en werd ik daarna uitgezwaaid door mijn immens afscheidscomité! Nogmaals dank jullie wel lieverds voor het heerlijke ontbijtje en jullie aanwezigheid bij mijn vertrek vanaf Schiphol!

Met een glimlach op m'n gezicht, maar met vochtige oogjes, heb ik afscheid genomen van mijn lieve familie en vriendinnen en ben ik daarna vlekkeloos door de paspoortcontrole heen gekomen. De douane ging uiteraard minder soepel (natuurlijk, er moet toch altijd iets misgaan bij mij..?!) dan gedacht. Daar werd ik uitgebreid gefouilleerd en vervolgens moest ik bijna een half uur op m'n door hun doorgespitte tas wachten. Gelukkig was alles wel goed!

Eenmaal aangekomen bij de gate heb ik met Sophie geskypt. Ja, ik weet het. Het is heel ernstig.. ik ben het land nog niet uit of ik ben al aan het skypen, maar hé.. het was gezellig tijdverdrijf en de tijd vloog voorbij. Al snel zat ik in het vliegtuig. "Klaar" voor het eerste deel van mijn vlucht naar Azië.

Toen ik mijn plekje innam in het vliegtuig werd ik aangenaam verrast door het feit dat ik naast een nette dame bleek te zitten tijdens mijn eerste vlucht. Mijn vorige heenvlucht naar een vakantiebestemming met Very was een minder groot succes, aangezien we naast een hele stevige Chinese meneer zaten die op z'n zachtst gezegd niet erg fris rook. Aan de andere kant van deze nette dame zat een meisje die net als ik de ballen had om in haar eentje het vliegtuig in te stappen opweg naar Azië. We raakten aan de praat en hebben onze overstap op Moskou samen doorgebracht. We zijn samen uitgestapt, samen door de douane gegaan, samen naar de verkeerde gate gelopen, daarna samen weer heel snel naar de goede gate gelopen, en samen weer ingestapt in het volgende vliegtuig. Daar scheidden onze wegen weer, aangezien we een aantal rijen bij elkaar vandaan zaten.

Toen wij in de rij stonden voor de goede gate kwam er een oudere (lees: 60+) Nederlandse man op ons afgelopen. Hij begon een heel verhaal en vragen te stellen over "wat twee van zulke jonge dames zo ver van huis doen.." Uhh okee.... Volgens mij wilde deze man graag zijn eigen verhaal kwijt, want hij begon daarna vooral over zichzelf te vertellen. Dat hij drie maanden in Rusland had gewerkt en nu weer naar huis ging. Hij woont in Thailand sinds 12 jaar en runt daar meerdere hotels met ladyboys. Dusss... Dit gesprek hebben we heel snel afgekapt zoals je misschien zult begrijpen.

Tijdens mijn tweede vlucht kwam ik erachter dat ik wel een luxe arrangement had geboekt, haha. Ik kreeg een dekentje, kussen, pantoffels, slaapmasker, gratis films, muziek en spelletjes op m'n tv-scherm, en nog twee maaltijden; diner en ontbijt! Nou heb ik ondanks al deze verwennerij geen oog dicht gedaan helaas..


Zondag 18-09
Eenmaal aangekomen in Bangkok en m'n backpack gevonden te hebben tussen alle andere backpacks, heb ik een taxi genomen naar m'n hostel. Ik had een geweldig leuke, gezellige, aardige chauffeur die helaas niet zo goed Engels sprak. Dus vanaf mijn kant kwam vaak alleen een 'yes', 'no' of 'oke', haha. Alle andere woorden die ik tegen hem zei, begreep hij toch niet.

In mijn hostel werd ik heel hartelijk welkom geheten door een leuke meid. Wat een lief, leuk, grappig mens is zij! Spreekt ook niet heel goed Engels, maar goed genoeg om haar wat vragen te kunnen laten beantwoorden over Bangkok. Ondanks dat ik heel vroeg in Bangkok was, mocht ik alvast mijn kamer in. Want die was al schoon. Lucky me, want aan een beetje slaap en rust was ik wel toe. Ik deed netjes m'n schoenen uit, zoals ze aan alle gasten vraagt, en wandelde naar m'n privékamer met XXL airconditioning! Echte bofferd!

Spulletjes gedumpt op m'n kamer, snel omgekleed en verfrist, daarna opzoek naar voedsellll!

Door het meisje achter de receptie werd ik gewezen op de leuke eetkraampjes met al het lekkere en verse eten, twee straten verderop.. Toch heb ik dat even overgeslagen toen ik zag hoe het er bij die kraampjes aan toe ging. Beestjes hingen om het eten heen. Van sommig eten vroeg ik mij af hoe lang het al in de zon lag te bakken.. Uiteindelijk ben ik heel westers beland bij de Starbucks met een heerlijke ijskoffie en een Blue Berry Cheesecake! Ik vond dat ik dat wel verdiend had! Daarna heb ik nog wat water gescoord en toen was het tijd voor een klein powernapje.

Na een powernapje en een frisse douche ben ik Bangkok nog even ingegaan. Mijn hostel zit vlakbij het Lumphini Park, dus daar ben ik heen gelopen. Een heel mooi, gezellig maar toch rustig park. Alle typen mensen liggen, lopen, sporten, fietsen, scooteren door elkaar heen. Heel leuk om te zien! Ik heb mij aangesloten bij de lopende en de liggende mensen. Daarna ben ik met de metro naar Wat Traimit geweest, ook wel de Gouden Buddha genoemd. Ik hoef dus hopelijk niet uit te leggen wat dat inhoudt.. Vervolgens ben ik door China Town gelopen wat daar om de hoek lag. Daarna weer terug naar het park, nog eventjes rustig gelegen, een broodje gescoord en op naar m'n hostel. Toen was ik echt he le maal op!

Maar ik had nog wel energie om gezellig bij te kletsen via skype met een aantal moppies! Dat vond ik heel erg leuk!

Zooo.. dat was het weekend dan alweer!


Maandag 19-09
Deze dag begon met een klein beetje uitslapen en een frisse douche (lees: douche werd niet warm..). Daarna stond mijn simpele, maar lekkere ontbijtje beneden al op mij te wachten. Ik heb samen met een man uit Portugal ontbeten die in Bangkok is vanwege medische redenen. Hij is hier omdat ze in Bangkok een speciale chirurgische behandeling uitvoeren die voor zijn lichaam nodig is.

Na het ontbijt het ik bij de receptie twee excursies geboekt voor dinsdag 20-09. 's Ochtends ga ik naar een floating market en 's avonds ga ik naar een Thai Boxing Stadium om het traditionele boxen van de Thai te aanschouwen. Waarschijnlijk ga ik samen met de eigenaresse van m'n hostel naar het Stadium. Volgens een werkneemster van haar schijnt ze daar nogal vaak te zijn en alle boksers te kennen. Dus ik ben benieuwd!

Na dit alles geregeld te hebben, ben ik aan mijn lange wandeling begonnen. Want ja, ik heb vrijwel de hele dag door Bangkok gelopen. 11.15 uur stapte ik de deur uit en 18.00 uur was ik weer bij m'n hostel terug.

Ik ben via China Town naar de Golden Mount gelopen. Daar kon je helemaal naar boven lopen en uitkijken over Bangkok. Vanaf daar ben ik naar Khao San Road gelopen; het backpackersoord! Ik slaap er zelf niet, maar wilde het toch zeker even gezien hebben! Het is erg westers, met overal muziek, clubs, restaurantjes, westerse eetketens en souvenirwinkels. Khao San Road heb ik helaas alleen bij regen kunnen zien, want ik kreeg daar toch een enorme stortbui op m'n kop.. Shit happens in het regenseizoen.

Vanaf Khao San Road ben ik doorgelopen naar Grand Palace. Kom ik daar aan om 15.40 uur en jawel.. hij sluit om 15.30 uur. Goede timing Joycie! Dus misschien dat ik morgen tussen de excursies door nog een keer erheen ga, als ik dat red. Na deze teleurstelling ben ik verder gegaan naar Wat Pho. Dit ligt om de hoek van Grand Palace. Heel mooi om te zien allemaal! En wat een goud, alles glimt! Pijnlijk om er alleen maar naar te kijken en niks aan te mogen raken, laat staan meenemen!

Na m'n bezoek aan Wat Pho was mijn plan om een boottochtje te gaan maken. Met het nieuws van een recent bootongeluk in Thailand in m'n achterhoofd, en kijkende naar het gammele bootje wat daar lag te dobberen in de regen en het onweer, dacht ik alleen maar.. How about No, Joycie?! Oftewel, het is hem niet geworden.

Geen boottocht, maar wel ben ik nog even naar de Flower Marker geweest. Dit is eigenlijk een Night Bazaar en ik was er eind van de middag al. Dus ik heb helaas niet heel veel bloemen gezien. Alleen de vroege vogels die alles al aan het uitstallen waren, heb ik met hun bloemen gezien. Dat er pas zo weinig verkopers en bloemen waren, deed niks af aan de geur.. het rook er echt heerlijk fris naar verse bloemen!

Vanaf de Flower Market ben ik met de Tuk Tuk teruggegaan naar Silom, de wijk waar m'n hostel is. Aangezien ik al helemaal van Oost naar West Bangkok was gelopen, ik dus ook weer helemaal terug moest van West naar Oost Bangkok, het keihard regende en het weer verschrikkelijk begon te onweren, vond ik dat ik wel een lift kon gebruiken. Daarnaast stond de Tuk Tuk Ride toch nog op m'n to do list, dus die kan ik gelijk afstrepen! Heel leuk om mee te reizen, maar wat een gekkenwerk daar op de weg! Iedereen doet maar wat in het verkeer! En de toeter wordt overvloedig gebruikt. Vaak zijn er drie banen naast elkaar, maar ipv dat je op een baan rijdt, rijden ze liever allemaal op drie banen tegelijk.. alsof ze niet kunnen kiezen, ongekend! Gelukkig wel veilig aangekomen in Silom. Daar heb ik nog even gauw een avondmaaltje gescoord en vervolgens ben ik door de regen teruggerend naar m'n hostel. Waar ik de avond lekker op bed heb doorgebracht met wat skypen en lonely planets lezen.


Dinsdag 20-09
Omg wat heb ik van maandag op dinsdag een slechte nacht gehad! Ik lag netjes om 23.00 uur in m'n bedje, maar ik werd om 02.00 uur alweer wakker. Vervolgens ben ik wakker geweest tot m'n wekker ging om 06.10 uur.. huilen! Ik was die nacht klaarwakker, maar wat was ik om 07.00 uur toch moe ineens.. Toch moest ik nog even volhouden, want ik werd om 07.10 uur opgehaald om naar een floating market (drijvende markt) te gaan.

De markt was ongeveer 1,5 uur rijden vanaf Bangkok. Eerst werden we naar een ander watertje gebracht vanaf waar we in twee bootjes naar de markt gebracht werden. Gammele, diep in het water liggende, smalle bootjes met een motor waar je U tegen zegt.. helemaal mijn ding, not. Maar ik vond het toch super leuk! Bij de markt konden we er zelf voor kiezen om met nog een bootje te gaan 'winkelen' of je kon daar op de kant blijven en ook nog wat winkelen. Ik ben samen met twee andere dames (Australië en Texas) in een bootje gestapt en toen zijn we langs alle 'kraampjes' gevaren. Ze verkochten zoveel leuke dingen, maarja die backpack he.. die is niet zo groot (en zit al heel vol). Het voelde dus een beetje als rehab; van alles wilde ik hebben en kopen, maar het kon gewoon niet. Afkicken!

Na ons boottochtje ben ik met de Australische dame, Helen, de winkeltjes nog doorgelopen en hebben we lekker Thaise koffie gedronken (gewoon koffie dus). We moesten om 10.20 uur weer op de 'meeting plek' zijn. Dat is net niet helemaal gelukt.. Ik dacht dat het 10.20 uur was en Helen dacht dat het 10.40 uur was. We zijn er vanuit gegaan dat ik fout zat, maar toen was de groep dus al weg toen wij daar aankwamen haha. Het was dus inderdaad 10.20 uur! Gelukkig kwam onze gids ons 10 minuten later halen. Ze kon er om lachen, maar noemde ons 'the bad kids of the class', oeps haha.

Na de floating market zijn we doorgereden naar Elephant Camp. Door kon je voor een prikkie een rondje maken op een olifant. Helen en ik hebben lekker een half uurtje uitgerust en wat gegeten, want we wilden allebei geen olifantenrit doen.

Na Elephant Camp reden we door naar Handicraft Centre. Een soort grote winkel waar je van alles van hout kan kopen. Allemaal met de hand gemaakt. Van meubels tot kleine souvenirs. Heel erg mooi om te zien, te kopen en te hebben. Maar weer die backpack he..

Hierna was het weer tijd om terug te gaan en nam ik afscheid van Helen. De terugreis duurde twee uur lang vanwege het drukke verkeer en de hoosbui die losbarste boven Bangkok en omstreken.

In mn hostel heb ik even lekker op bed gelegen en wat gegeten. Toen werd ik om 16.30 uur opgehaald door de taxi om naar het Lumpinee Thaiboxing Stadium gebracht te worden, want ik ging een avondje Thaiboxing kijken. De heenreis duurde helaas wel een uur en drie kwartier vanwege wederom het drukke verkeer, maar het was het zeker waard. Heel erg leuk om te zien! Ze beginnen met het volkslied wat ze richting de koning zingen (er hangt een groot bord/schildrrij van hem) (de koning is daar een heilige zo ongeveer, je komt hem ook overal op straat op borden etc tegen). Daarna waren er negen verschillende partijen, waarvan ik er zeven heb gezien. De deelnemers waren kinderen tussen ik schat de 14 en 20 jaar oud, maar hallooo ik vond dit al heftig! Laat staan volwassenen haha. Elke wedstrijd bestond uit 5 rondes van 3 of 2 minuten, afhankelijk van de leeftijd/gewicht. Aan het begin van elke wedstrijd hadden ze een minuut een soort van intro onder begeleiding van muziek, waarbij de boksers zichzelf presenteerden ofzoiets, en waarbij ze 100.00 schietgebedjes doen. Tijdens de gehele wedstrijd wordt er live traditionele muziek gemaakt, erg leuk! En niet te vergeten te vertellen.. ik zat op de eerste rang, haha! Naast de coaches van een van de boksers. Dus ik was aan m'n rechteroor doof toen ik het Stadium verliet, haha. Na zeven partijen (de zevende was de 'main event') was ik het zat en toch wel heel erg moe. Dus tijd om terug te gaan met de taxi.

In m'n hostel aangekomen heb ik nog even snel wat gegeten, wat geskypt en daarna was het bedtijd, eindelijk!

Morgen is het tijd om naar de volgende stad te gaan; Kanchanaburi. Waar onder andere de Death Railway is.

Ondanks dat Bangkok zo'n grote chaotische stad is, houd ik ervan. Ik heb eigenlijk geen last gehad van een cultuurshock. Ik denk dat ik Bangkok beter nog kan hendelen dan Amsterdam, haha! Ik kom hier in ieder geval nog twee keer kort terug, dus gelukkig is het mij goed bevallen!


Jullie kennen mij; ik praat veel en gedetailleerd dus dat zijn mijn verhalen ook, hahaha!

Over een paar dagen weer een update moppies!

Heel veel liefs en dikke kussen <3

P.S. Foto's voeg ik toe als het lukt!

  • 21 September 2016 - 09:09

    Sop:

    Woeeeee topper!
    Talentje jij hoor, met dat schrijven! En ik vind t helemaal niet erg om al je gedetailleerde ervaringen te lezen, kom maar dooooor. Man man, wat heb je al weer bizar veel gedaan in die paar dagen tijd, super tof! En goed bezig dat je steeds zoveel plant, echt heel leuk. Hahaha ik heb wel met je te doen hoor, jij als koopliefhebber alles af moeten slaan, arm kind. Ik ben trots op je, jij daar in het verre Azië! Nu op naar de volgende stad, ben benieuwd wat je daar allemaal weer gaat beleven!
    Veel lieeeeefs

  • 21 September 2016 - 09:31

    Nel:

    Hey liefje!

    Heel leuk om je op deze manier te volgen!
    Bangkok is een bruisende stad, dat heb je al ervaren, altijd wat te zien en te beleven!
    Enne... spot niet met de koning he.. ook niet met zijn afbeeldingen, dat komt je anders duur te staan.
    Hou je nog maar even in wat kopen betreft; er komt vast nog veel meer moois voorbij...je gaat het zien!
    Fijn dat je zo gedetailleerd schrijft; ik zie het allemaal voor me!
    Heerlijk voor je dat dit prachtige land mag ervaren en ontdekken; het is er super!
    Nou meisje, hou ons op de hoogte en geniet vooral van al het goede.

    Dikke kus!!!

    Nel.


  • 21 September 2016 - 10:09

    Jolien:

    Joycieee!
    Tijdens mn statistiekles lees ik je verhaal... ook al regent het soms hard bij jou, ik zou toch maar al te graag ruilen. Je hebt nu al zo veel gedaan!! Heel leuk om alles zo terug te lezen. Vooral blijven doen! En blijf genieten :)
    xxxx

  • 21 September 2016 - 12:44

    Lianne:

    Lieve Joy! Wat heb je al veel gedaan de afgelopen sagen, super leuk! Je hebt al veel meer van Bangkok gezien dan ik als ik het zo lees, haha! En ga door met je gedetailleerde blogs, want dat vinden we allemaal juist leuk! Ben heel benieuwd wat je van de rest van Thailand vindt, maar je hebt nog wel een tijdje om de rest te ontdekken. ENJOY! Dikke kus!

  • 21 September 2016 - 13:20

    Pandaaaa:

    Heeee aapie!! Haha heel leuk om te lezen hoe jij het allemaal beleeft daar.. en dat het zo gedetailleerd is maakt het juist alleen maar makkelijker om in te leven! Zoals Jolien al zei; ik zou ook maar al te graag willen ruilen. Toen ik daar was (voornamelijk in de grote warme steden) had ik best vaak zo'n momentje van; aaah ik wil mijn eigen bedje en geen zweetdruppel meer voelen! Maar als je dan eenmaal terug bent, kijk je er wel anders naar. Dus houd dat in je achterhoofd ;) Maar tot nu toe vermaak je je volgens mij wel he. En ook al aardig wat mensen ontmoet zo te lezen :) Tof hoor. Ben benieuwd wat je van Kanchanaburi vindt! Ik had een tour gedaan met oa Erawan waterfalls, aanrader! Houd ons op de hoogte en stuur veel foto's! Snel maar keertje skypen :) Kopkunkaaaaa voor je verhaal! Kusssss!

  • 21 September 2016 - 18:19

    Olga:

    Heeeeey Joycieeee,

    Het kan niet gedetailleerd genoeg! Je schrijft zooooo leuk meis, hierdoor reis ik met je mee!
    Wat heb je al veel gedaan, gezien en veel mensen ontmoet. Ben benieuwd naar je volgende verhalen.
    Blijf genieten lieverd, je bent een topper!

    Liefs,
    Olga

  • 22 September 2016 - 18:58

    René:

    Hoi Joyce, goed te lezen dat je je vermaakt. En ja, kort van stof ben je nu eenmaal niet. Dus lange verhalen schrijven past helemaal bij je. Zeker in dit geval is dat geen probleem omdat het ook nog lekker leest. Houd ons op de hoogte van je avonturen zodat we blijven mee genieten.Liefs, René

  • 22 September 2016 - 19:00

    Laetitia:

    Hee knapperd,

    Heerlijk zo'n uitgebreid verslag, helemaal in Joy-style! Het klinkt allemaal super cool, op de plensbuien na.. En balen dat je zo'n 'kleine' backpack hebt nu he! Maar je gaat waarschijnlijk nog honderdduizend mooie dingen tegenkomen, dus je kan er inderdaad maar beter aan wennen, haha. Je foto's zijn in ieder geval heel leuk, ik ben vooral jaloers op die floating market, die ziet er zo leuk uit! En echt iets voor jou om te laat te komen bij zo'n toeristengroep (net als een uur vastzitten bij de douane en al kletsend naar de verkeerde gate lopen trouwens..) maar voor ons toch wel leuk om te lezen, haha. Ik ben heel erg benieuwd naar je overige verhalen chica, ik denk aan je! En laat me weten wanneer je tijd hebt om met mij te skypen, al is het duidelijk dat je geen tekort hebt aan skype-buddies ;)!

    Heeeele dikke knuffel
    xxxxxx

  • 22 September 2016 - 20:28

    Shereen:

    He backpacker :)
    Leuk je uitgebreide verhalen te lezen! Enjoy en ben benieuwd naar je volgende reisverslag!
    grtx shereen

  • 28 September 2016 - 13:18

    Iris:


    Lieve Joycieee!
    Wat een mooie verhalen, heel leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt. Ik loop alweer achter joh! pff je zal nog wel meer mensen tegenkomen die vooral graag hun eigen verhaal kwijt willen, maar gelukkig heb je die snel genoeg eruit gefilterd! Wel echt wennen lijkt me dat niemand je aanspoort wat te doen, maar je alles zelf mag ondernemen, en dat doe je ook zeker zo te lezen! hahaha en die frisse douche zal je vrees ik nog vaker tegenkomen ;-) Gaaf dat je ook naar zo’n ThaiBoxing stadion bent geweest, indrukwekkend lijkt me, alweer zoiets wat je hier nooit zou tegenkomen!
    Genieten daar! En ik houd je in de gaten :) Liefs XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joyce

Actief sinds 02 Juni 2016
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 29927

Voorgaande reizen:

17 September 2016 - 27 November 2016

Truly Asia

Landen bezocht: