Thailand! Wist je dat ... - Reisverslag uit Ko Phi Phi Don, Thailand van Joyce Zenderen - WaarBenJij.nu Thailand! Wist je dat ... - Reisverslag uit Ko Phi Phi Don, Thailand van Joyce Zenderen - WaarBenJij.nu

Thailand! Wist je dat ...

Blijf op de hoogte en volg Joyce

15 Oktober 2016 | Thailand, Ko Phi Phi Don

Halloooooo,

Bij deze heb ik voor jullie een paar (leuke) weetjes over Thailand. :-)

Liefs xxxx

Wist je dat...
...bijna alle auto's geblindeerde ramen hebben?
...Thai alles, maar dan ook echt alles op de scooter kunnen vervoeren?
...er niet alleen taxi-auto's zijn, maar ook taxi-scooters?
...vrijwel alle dames in dameszit achterop de scooter zitten?
...scooters hier meer dan 100 km/h rijden? En dat zonder helm.
...als Thai degelijke auto's hebben, het ook gelijk grote dure witte opvallende pick-ups zijn?
...buschauffeur het heel normaal vinden om tijdens de rit nog even te tanken?
...Thai zowel links als rechts inhalen op de weg?
...de toeter veelvuldig gebruikt wordt in het verkeer?
...Thai erg goed zijn in het creëren van banen? Zoals de slagboom openen en reclameborden langs de weg vasthouden.
...Thai hele lieve mensen zijn en altijd respect tonen?
...Thai vaak slecht Engels spreken, maar altijd hun best doen om je te begrijpen en te helpen?
...Thai regelmatig extra passagiers vervoeren achterin hun pick-up?
...het toegestaan is om met drie personen op een scooter te rijden? En dat het er soms zelfs vier zijn. Ook slapende babies worden meegenomen op de scooter.
...het Koninklijk Huis heel erg belangrijk is voor hen? De koning en koningin zijn als heiligen voor de Thai.
...Thai links op de weg rijden?
...Thai heel erg behulpzaam zijn? Zowel naar elkaar als naar vreemden.
...veel Thai mondkapjes dragen? Vooral in de grote stad en in de auto/tuk tuk en op de scooter.
...Thai hun was en jouw was gewoon langs de weg en/of aan het hek hangen? Loop je langs, zie je daar je ondergoed hangen waar iedereen het kan zien..
...Thai altijd hun best om je thuis te laten voelen? En dat het ze vaak nog lukt ook?
...Thai vaak extra spiegels voorop en achterop hun auto hebben? Zodat ze op de millimeter nauwkeurig kunnen parkeren.
...Thai vaak een slechte huid hebben? Je ziet veel mensen met acne (of die het gehad hebben).
...wij niet mogen zeuren over files in Nederland, omdat het in Thailand 1000 keer erger is?
...ik dacht dat er ongelofelijk veel enge spinnen zouden zijn hier, maar dat ik er nog geen één heb gezien?
...er bijna nergens scheerschuim verkocht wordt? Hoe doen ze dat dan? Of doen ze dat niet?
...Thaise vrouwen heel erg van foute glimmende hakken houden? Hoe meer gypsy, hoe beter.
...Thai echt hele kleine mensen zijn? Ik ben regelmatig langer dan een Thai.
...Thaise vrouwen hun gezicht vaak wit maken? Europeanen gebruiken foundation om donkerder te zijn en zij om witter te zijn. Wit staat voor rijk en welvarend, getint staat voor arm en slaafs.
...heel veel mensen hier met paraplu's lopen? Niet tegen de regen, maar tegen de zon.
...de kleren in voor ons 'normale' winkels (bijv. Mango) heel erg duur zijn hier?
...iedereen hier op (look a like) crocs loopt?
...de waterafvoer vaak op straat eindigt? En je dus goed moet opletten om geen vieze druppels op te vangen?
...Thai niet zo fan zijn van verkeersborden? Die zijn er nauwelijks.
...ik eerst dacht dat het automerk Isuzu een namaakproduct was van Suzuki? Maar dat het dus gewoon een echt automerk is?
...Thai geen kaart kunnen lezen?
...veel Thaise vrouwen hun benen niet scheren? En dat het er echt heel naar uitziet?
...ik in Thailand voor het eerst even een beetje bang ben geweest voor (straat)honden?
...ze in Thailand mini-bananen hebben? Heel schattig.
...ze hier heel erg van zoet eten en drinken houden? Geen wonder dat velen geen of weinig tanden meer hebben.

• 15 Oktober 2016 - 16:12

Lianne:

Heel herkenbaar! En inderdaad, die frisdrank enzo is echt mierzoet haha!

• 15 Oktober 2016 - 18:05

Inge Van D,:

Haha

• 16 Oktober 2016 - 09:48

Sop:

Hahaha, dit is vet leuk. Ik denk dat jij ook maar zo'n mooi paar gipsy hakken moet kopen

• 16 Oktober 2016 - 12:30

Nicole:

Haha leuk Joy! Ben je een keer niet de kleinste, best bijzonder :)