George Town, Penang - Reisverslag uit George Town, Maleisië van Joyce Zenderen - WaarBenJij.nu George Town, Penang - Reisverslag uit George Town, Maleisië van Joyce Zenderen - WaarBenJij.nu

George Town, Penang

Blijf op de hoogte en volg Joyce

27 Oktober 2016 | Maleisië, George Town

Lieve moppies,

De afgelopen 1,5 dag ben ik op Penang geweest, een eiland van Maleisië. Gedurende deze dag(en) ben ik eigenlijk alleen in George Town geweest, de 'hoofdstad' van Penang. Er is natuurlijk nog veel meer moois te zien daar, maar keuzes moeten gemaakt worden. In George Town heb ik mij vooral gericht op de mooie Art. Zoals je hieronder zal lezen.. :-)


Dinsdag 25-10
Afgelopen nacht had ik gelukkig redelijk geslapen. Wel moest ik vroeg op. Ik werd echt wakker tijdens het afspoelen, met koud water.. Daarna heb ik de laatste spullen in m'n backpack gestopt en ben ik de keuken ingegaan. Daar heb ik m'n ontbijt en lunch weer gemaakt en een kop thee gepakt. Vervolgens heb ik uitgecheckt, of eigenlijk gewoon m'n sleutel op het bureau gelegd bij de receptie, haha. Toen ben ik gaan lopen naar de bus terminal. Een kleine 10 minuten lopen. Lang zat met zoveel spullen haha.

Bij de bus terminal kwam ik het Nederlandse stel weer tegen waar ik even mee heb staan babbelen tot de bus vertrok. De busreis was verder prima en verliep wederom snel.

Aangekomen op Penang heb ik de public bus gepakt naar George Town. Ik wist natuurlijk helemaal niet hoe en wat precies, maar gelukkig werd ik geholpen door een aardige taxi chauffeur die de buschauffeur vertelde waar ik eruit moest, zodat hij mij dan een seintje kon geven.

In de bus raakte ik aan de praat met een vrouwelijke local (ze deed me erg denken aan m'n omaatje, haha) en een man uit Singapore die ook aan her backpacken was. Ze vroegen me ook waar ik heen moest en waar ik eruit moest. Ik vertelde hen wat de chauffeurs hadden gezegd, maar zij zeiden dat het te ver weg was dus ik ben samen met de vent uit Singapore uitgestapt. Dat was dichterbij zei hij, en volgens Maps klopte dat inderdaad. Dus heel fijn dat ik hen tegenkwam in de bus!

Toen moest ik ongeveer 15 minuten lopen naar m'n hotel. Goed te doen wel. Bij het hotel werd ik vriendelijk ontvangen en ik keek m'n ogen uit.. wat een gebouw! Het plafond was zo'n vier meter hoog helemaal mooi met houten balken, loved it! De kamer, badkamers en de rest was ook allemaal schoon en netjes. Een beerje gedateerd, maar dat is niet erg.

Nadat ik m'n spullen had gedropt in m'n kamer heb ik m'n was bij elkaar gezocht, want dat was nogal wat. Dat heb ik gelijk afgegeven bij de laundry in het hotel. Daarna ben ik geld gaan halen, want dat was weer nodig haha. Dat was nog best een opgave overigens, omdat bij veel banken geen 'foreigner cards' werden geaccepteerd, tijdelijk.

Toen het dan toch gelukt was, ben ik even wat gaan drinken.. een lekkere mango-shake :-). Daarna ben ik weer teruggelopen naar m'n hotel en heb ik lekker geluierd. Rond etenstijd ben ik de drukte op gaan zoeken en ben ik bij een tentje neergeploft voor wat te eten; een lekkere curry met gamba's en rijst. Na het eten ben ik daar nog even blijven hangen voor wat drinken en daarna ben ik langzaam teruggelopen naar m'n hotel. Om vervolgens nog even lekker te luieren, lezen, puzzelen, social mediaen (ik maak er gewoon een werkwoord van). Daarna ben ik lekker m'n XXL bedje ingestapt (lees: 2 x 2 meter).


Woensdag 26-10
Vandaag werd ik vroeg wakker helaas, doordat iedereen alweer in beweging was en een deel van de kamers aan één lange gang zit. Wel had ik lekker geslapen, zonder het koud te hebben, maar met veel muggen.. bleek deze ochtend. These little bitches!

Vervolgens ben ik lekker gaan ontbijten en heb ik heerlijk lang warm gedoucht. Dat had ik w even gemist haha. M'n huid overigens niet, want die raakte meteen van slag van de warmte dus die moest ik daarna weer even op adem laten komen. Toen m'n lichaam weer een beetje op temperatuur gekomen was, ben ik mij gaan omkleden en heb ik m'n spullen bij elkaar gepakt.

Vandaag was het plan om een Art Tour te doen, lopend door de stad. De vent uit Singapore had mij een kaart gegeven met twee verschillende routes erop. Tijdens deze routes kom je langs allemaal stalen 'tekeningen' die aan de muren van gebouwen bevestigd zijn. De tekeningen en de korte tekst zeggen wat over de desbetreffende straat of buurt waar ze staan. Heel erg leuk! Ook kom je langs verschillende schilderingen op gebouwen. Sommigen schilderingen zijn gecombineerd met attributen. Zie de foto's voor voorbeelden :-).

Toen ik halverwege alle tekeningen en schilderingen was, had ik wel een beetje spijt.. het was zo warm! Haha. Maar ik heb doorgezet en ze bijna allemaal gezien.. Dat houdt in dat ik ongeveer 51 tekeningen en 15 schilderingen heb gezien. Hier heb ik met wat korte pauzes zo'n 5 uur over gedaan. Ik denk dat ik toch wel tussen de 10 en 15 km gelopen heb, haha. Dat voelde ik ook wel aan m'n voeten en benen toen ik terug was in m'n hotel.

Onderweg had ik nog even stop gemaakt bij de subway voor een lekkere wrap. En later nog een keer in een leuk tentje voor een fruit shake. Tussendoor heb ik af en toe even gezeten voor een slokje water en om even te genieten van m'n omgeving.

Buiten de tekeningen en schilderingen heb ik ook nog beren gezien, ja beren, Fort Cornwallis, samen met het Light House. Alle beren stonden voor de landen met allemaal een eigen design, ontworpen door een kunstenaar uit het desbetreffende land. Ik weet even niet meer wie die van Nederland heeft ontworpen, maar ik weet wel dat ik flink teleurgesteld ben in hem, haha. Een van de stomste en saaiste beren die er stond haha. De witte beer op de foto, met hier en daar een beetje kleur, dat is de Nederlandse beer..

Om 14.45 uur was ik weer bij m'n hotel en was ik echt toe aan een douche! Dus ben ik lekker onder de douche gesprongen. Kort weliswaar om m'n huid tegemoet te komen. Daarna heb ik lekker m'n pootjes omhoog gegooid tegen de muur, want ik had olifantenpootjes. Ik denk door de hitte.. nog dikkere pootjes dan normaal, kun je het je voorstellen? Haha.

Die middag heb ik vooral zo gelegen, omdat dat het beste voelde en heb ik lekker relaxed gedaan. Rond etenstijd ben ik weer een stukje gaan wandelen en ben ik weer neergeploft voor wat eten en, jawel, een biertje. Lekker hoor! Na het eten heb ik nog een klein rondje gelopen en daarna ben ik weer naar m'n hotel teruggegaan. Daar heb ik even geïnformeerd voor de volgende dag wat de beste manier was om bij de ferry te komen. Ook heb ik m'n was weer opgehaald, heerlijk fris! Vervolgens heb ik gechilld, gezellig even met papa gebeld, want die wifi was beroerd daar, en m'n backpack ingepakt. Rond 00.00 uur ben ik weer lekker m'n bedje ingedoken.


De volgende dag gaat m'n reis weer verder naar Langkawi, m'n laatste stop in Maleisië alweer. In Langkawi blijf ik iets langer om ook een beetje uit te rusten en op te laden voor Indonesië, want in Indonesië verblijf ik in elke plaats steeds maar twee nachten dus dat wordt even aanpoten. Daarna heb ik nog lekker een weekje om uit te rusten en te genieten samen met Rowan :-).

  • 27 Oktober 2016 - 15:28

    Nel:

    Hoi Joyce, wat een actie weer! Top dat je hey toch maar allemaal even doet

  • 27 Oktober 2016 - 17:09

    Olga:

    Ha meis!
    Wat zie je veel, wat doe je veel, wat maak je veel mee! Echt ontzettend leuk om steeds weer je verhalen te lezen! Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joyce

Actief sinds 02 Juni 2016
Verslag gelezen: 214
Totaal aantal bezoekers 29911

Voorgaande reizen:

17 September 2016 - 27 November 2016

Truly Asia

Landen bezocht: