Pantai Cenang, Langkawi - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van Joyce Zenderen - WaarBenJij.nu Pantai Cenang, Langkawi - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van Joyce Zenderen - WaarBenJij.nu

Pantai Cenang, Langkawi

Blijf op de hoogte en volg Joyce

01 November 2016 | Maleisië, Langkawi Islands

Lieverds,

De afgelopen paar dagen heb ik doorgebracht op Langkawi. Ik ging erheen met veel plannen, maar uiteindelijk heb ik heerlijk niks gedaan. Wat heb ik daar van genoten, haha. Ik heb veel uren doorgebracht met twee lieve gekke mensen die ik heb leren kennen en dat was top! Helaas heb ik veel geregen gehad op Langkawi. De andere kant is dat ik daardoor een beetje verplicht werd ik niet al te veel te ondernemen en dat was misschien ook wel even goed voor me, want ik was erg moe deze dagen. Nu voel ik mij gelukkig beter!


Donderdag 27-10
Vandaag was het weer tijd om verder te reizen. Dus de wekker ging vroeg. Ik heb mij even gauw gewassen, want ik had geen zin om met natte handdoeken enzo te gaan slepen (handdoek was daar nier in de prijs inbegrepen). Daarna heb ik m'n laatste spullen bij elkaar gepakt en heb ik gauw m'n ontbijt gesmeerd, zodat ik dat kon meenemen en op de boot rustig kon eten. Vervolgens heb ik uitgecheckt en m'n borg weer teruggekregen, woehoe.

Toen ben ik begonnen aan m'n wandeltocht naar de ferry. 10 minuutjes lopen had de jongen bij de receptie gezegd, dus ik dacht dat is nog wel te overzien met m'n backpack op m'n rug en in de ochtend is het ook nog niet zo warm. Beide gedachten waren dus fout.. met een backpack op duurt het dus twee keer zo lang en de temperatuur was nog steeds te hoog om met zoveel spullen een eind te sjouwen. Dus ik kwam daar aan met een nat pak en mocht toen lekker de airco in, brrrr.

De boottocht was goed te doen, maar ik zag steeds meer mensen om mij heen met spuugzakkies zitten. Deze werden uitgedeeld. Je zit namelijk binnen op stoeltjes (je kunt niet naar buiten kijken) en buiten is er niet zoveel staplaats. Dus er waren genoeg mensen die dat slecht trokken. Om niet een van hen te worden heb ik na een half uurtje gauw een pilletje ingenomen.

Voor mij zaten toevallig een stel Nederlanders, en irritant dat ze waren pfoee! Ik schaamde mij gewoon dat ik ook een Dutchy was. Maar toen later een van hen ziek begon te worden, vond ik het toch wel sneu en heb ik haar een pilletje toegestopt. Dus mijn goede daad van vandaag is weer geleverd.

Tijdens de reis konden we The Jungle Book kijken, woehoee! Helemaal in m'n element natuurlijk, en met dat pilletje op was het geen probleem voor mij.

Na twee uur varen dacht ik dat we er waren, maar we maakten een tussenstop bij een ander eiland. Vanaf daar was het nog een uur naar Langkawi. Aangekomen op Langkawi heb ik een taxi gepakt naar m'n hotel. Oke hotel kun je het niet echt noemen, het zijn allemaal losse cottages. Wel heel erg leuk! Het zag er schoon, netjes en cute uit! Het enige puntje.. een koude douche, echt koud. En.. apen! Weer die apen, ze zitten overal, echt waar!

Na een verfrissende douche genomen te hebben, wat gegeten te hebben en m'n klamboe opgehangen te hebben, ben ik even languit op m'n veranda gaan liggen, hehe. Daarna ben ik naar het strand gelopen, een klein 300 meter hier vandaan. Er was daar geen kippie.. Aan het strand liggen allemaal resorts, maar ja het is low season dus het is zo rustig. Dat betekende wel dat ik mooi een bedje kon nakken van een resort :-).

Bij het strand hing de rode vlag. Er waren wel flink wat golven, maar naar mijn idee niet zo ernstig. Gelukkig ben ik geen zeezwemmer dus voor mij was het toch niet van toepassing. Later hoorde ik van een local dat het een paar dagen flink had gestormd, dus vandaar de rode vlag. Nu was de zee alweer een stuk beter. Toen ik aankwam bij het strand heb ik eerst even een stukje gelopen daar, heerlijk is dat. Toen ik bij een stuk kwam waar allemaal rotsen waren, zag ik allemaal krabbetjes en ook een vliegend visje. Heel cute. Na deze waarneming ben ik teruggelopen naar het begin en daar heb ik een bedje van een resort gepakt, lekker in de schaduw onder een boom. Er was geen kippie op het strand, wat heerlijk zeg! Ik ben daar gebleven tot de zon bijna onder ging. Daarna ben ik op zoek gegaan naar eten.

Halverwege de route van m'n hotel naar het strand zijn er een aantal restaurantjes. Daar heb ik er een uitgekozen waar ze van alles en nog wat serveren. Om 19.00 uur zat ik dus aan m'n heerlijke bordje Thaise rijst en een lekkere smoothie (nee geen Mango, die hadden ze niet helaas). Daarna ben ik teruggegaan naar m'n cottage en heb ik lekker koud gedoucht..

De rest van de avond heb ik mij vermaakt met m'n blog, social media en muziek. Ook heb ik gezellig geskypt met papa. Daarna ben ik niet al te laat m'n bedje ingegaan, want ik was flink moe.


Vrijdag 28-10
Om 08.00 uur werd ik alweer wakker. Waarschijnlijk omdat ik de vorige dag op tijd in m'n bedje lag en overdag al wat geslapen had. Omdat ik geen ontbijt bij m'n overnachting had en ik dus niet gebonden was aan een tijd, ben ik lekker nog blijven liggen tot 10.30 uur. Daarna ben ik gaan douchen.

Rond 11.15 uur zat ik aan het ontbijt bij een tentje dat nog geen 100 meter bij m'n hotel vandaan ligt, toppie. Je kunt daar ontbijten tot 14.00 uur, helemaal mooi dus haha. In dit restaurantje heb ik twee hele leuke mensen leren kennen; Alan en Lio, degenen die hier werken. Alan staat in de keuken en is de eigenaar, Lio helpt hem in de bediening. Daarnaast helpt ze mensen met tours en scooterverhuur, en houdt ze de inimini market bij.

Alan en Lio zijn geweldige mensen, maar vooral Lio is een tikkeltje gestoord. Je moet ervan houden zeg maar. Ik denk ook dat ze ADHD heeft, maar dat hier niet wordt vastgesteld haha.

Tijdens mijn ontbijt, wat bestond uit heerlijk fruit met yoghurt, en koffie, zat er een gezin aan de tafel naast mij met een klein schattig jochie. Hij was te schattig met z'n verschrikkelijke Spongebob pet.
Na m'n ontbijt wilde ik mij gaan omkleden om naar het strand te gaan, maar aangezien het nou niet echt zonnig strand weer was, ben ik blijven hangen hier en heb ik tot ongeveer 15.00 uur Shithead gespeeld met Lio. Een kaartspel dat ze mij leerde. Ontzettend leuk, maar regels onthouden met spelletjes blijft toch lastig voor mij, waardoor ik de hele tijd werd uitgemaakt voor cheater haha. Tijdens het kaarten kon ik nog eens lekker mn eigen muziek draaien daar, mooooi. We sloten samen af met een bordje rijst van de Chinees om de hoek, want hun keuken sluit van 2 tot 6. Daarna is er diner.

Om 15.00 uur was ik flink moe en ging ik terug naar m'n cottage. Daar heb ik lekker gehangen op de veranda, met koppijn helaas. Na wat eten, drinken en twee paracetamollen ging het al wat beter. Toen ik mij weer iets beter voelde ben ik nog even naar het strand gegaan. Daar heb ik lekker m'n boekje uitgelezen terwijl de zon langzaam onder ging, prachtig om te zien. Heerlijk!

Vervolgens ben ik om 19.45 uur naar m'n restaurant van de vorige avond gegaan en heb ik lekker kipnuggets met patat gegeten, hahaha. Hoe lekker was dat! Ook heb ik voor een van de eerste keren dat ik op reis ben een toetje gegeten. Lekker vanille ijs met CHOCOLADE HAGELSLAG!! Mijn dag kon niet meer stuk, haha.

Na het eten ben ik teruggegaan naar m'n hotel waar ik lekker met muziek en social media m'n avond heb doorgebracht. Vervolgens ben ik lekker m'n bedje ingedoken.


Zaterdag 29-10
Helaas was ik om 06.00 uur al wakker, waarom.. geen idee. Wel ben ik nog lekker blijven liggen tot 08.30 uur ofzo en toen ben ik onder de douche gesprongen. Vandaag was ik wat meer van plan om te doen; eerst ontbijten, dan naar het strand en 's middags naar de drukte lopen, zo'n 2 km hier vandaan.

Om 09.00 uur zat ik weer aan m'n ontbijt bij de crazy people. Wederom met m'n yoghurtje en koffie. Om 10.30 uur liep ik toen naar het strand, voordat het hing regenen.. Nou je raadt het al, toen ik bijna bij het strand was begon het te regenen.. Gelukkig niet zo hard dus ik bedacht om toch gewoon te gaan, een bedje onder een boom te pakken en het even aan te zien. Na 5 minuten was het alweer droog en kwam de zon te voorschijn, lekker!

Toen ik om 12.30 uur opkeek van m'n bedje, zag ik dat er een heeeeleeee donkere lucht aankwam zetten. Het zou niet meer lang duren tot het zou losbarsten, helaas. Dus ik 13.00 uur heb ik m'n spullen gepakt en ben ik teruggelopen naar m'n crazy people voor de lunch en net op het moment dat ik plaatsnam, begon het kneiterhard te regenen. Niet normaal! Dus net op tijd het strand verlaten.

Rond lunchtijd was het flink druk, dus het duurde even voordat ik m'n eten had. Na m'n eten ben ik naar m'n cottage teruggegaan, wat Lio niet leuk vond want die wilde nog Shithead spelen haha. Ik beloofde haar de volgende dag Shithead te spelen en vertrok. Aangekomen in m'n cottage wilde ik gaan douchen en daarna naar de drukte gaan, maar toen ik onder de douche vandaan kwam, regende het weer zo ontzettend hard. Helaas bleef het weer bijna de hele dag zo, dus veel ondernemen zat er niet in vandaag. In plaats daarvan ben ik op m'n veranda gebleven met muziek, wederom een beetje koppijn, wat eten, social media en een puzzelboekje.

Om 20.30 uur heb ik een sprintje getrokken naar een restaurantje voor wat te eten. Daar heb ik lekkere Singapore Noodles gegeten. Na het eten sprintte ik weer terug door de regen. De rest van de avond heb ik lekker rustig aan gedaan en ik ben lekker vroeg gaan slapen.


Zondag 30-10
Deze dag heb ik lekker uitgeslapen en ben ik om 10.30 uur gaan douchen. Daarna ben ik weer voor ontbijt naar Lio en Alan gegaan. Om 11.00 uur zat ik lekker aan m'n ontbijtje met de Nederlandse Vogue onder m'n neus, die had een NL meisje achtergelaten zei Lio. Dus nu kon ik hem mooi meenemen :-).
Toen de rest van de ontbijtgasten weg waren, hebben Lio en ik weer Shithead gespeeld, want ook vandaag was het geen stranddag en geen dag om lekker rond te hobbelen. Het was erg bewolkt en zag er dreigend uit.

Om 13.00 uur heb ik nog wat geluncht bij hen en om 14.00 uur zou Alan mij met de scooter naar de post office brengen, zodat ik weer een pakketje naar huis kon sturen. Dit was een half uur rijden en ik kon in theorie met de taxi, maar hij bood aan om even heen en weer te rijden. Dus waarom niet?!

Uiteindelijk zaten we om 14.45 uur op de scooter. Halverwege begon het keihard te regenen, dus zijn we ergens gestopt. Hier hebben we uiteindelijk bijna een uur gezeten. Toen de regen echt minimaal was, zijn we doorgereden. Het versturen van het pakketje duurde even met al het papierwerk en inpakken etc. Daarna konden we gelukkig in bijna droog weer weer terugrijden :-).

Uiteindelijk was ik rond 17.00 uur terug bij m'n cottage. Jeetje, een hele dagtaak even de post versturen. Ik was best wel moe, dus de rest van de dag heb ik weinig uitgevoerd. Daarnaast begon het ook weer flink te hozen toen ik net weer binnen was. Dus die avond heb ik mij weer lui gedragen, heerlijk.

Om 20.30 uur heb ik nog even gauw wat gegeten en om 21.00 uur zat ik met papa aan de Skype. Daarna heb ik nog even met Oma en Glenn gebeld. Vervolgens was het plan om m'n backpack in te pakken, maar dat is er niet meer van gekomen haha. Ik had er geen zin in, dat was iets voor de volgende ochtend. Dus ik ben lekker m'n bedje ingegaan.


De volgende dag gaat de reis weer verder, naar Indonesië. Weer een nieuw land met nieuwe avonturen! De eerste tien dagen verblijf ik op Java en reis ik van West naar Oost. Daarna vlieg ik naar Bali en daar blijf ik ook een kleine tien dagen. Op 19 november vlieg ik dan naar Barcelona, waar ik gezellig een weekje ga spenderen met m'n lieve nichtje.

Jullie horen snel meer!!
Heel veel huggies xxxxx

  • 01 November 2016 - 12:31

    Nel:

    Hey wijffie!

    Zo ben je weer wat ervaringen rijker he, en inderdaad zijn niet alle Hollanders die je in het buitenland ontmoet, gezelligerds helaas.
    Al vast veel plezier in Indonesie, en geniet van deze mooie eilanden!

    Kussie, Nel.

  • 01 November 2016 - 18:27

    Marian:

    Leuk weer, Joyce, om al je verhalen te lezen.
    Goed ook om wat rust in te bouwen, want je doet nogal niet wat.
    Geniet van Indonesië. Dat zal zeker een bijzondere ervaring worden.

    Dikke kus
    Marian

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joyce

Actief sinds 02 Juni 2016
Verslag gelezen: 311
Totaal aantal bezoekers 29917

Voorgaande reizen:

17 September 2016 - 27 November 2016

Truly Asia

Landen bezocht: