Barcelona #2 - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Joyce Zenderen - WaarBenJij.nu Barcelona #2 - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Joyce Zenderen - WaarBenJij.nu

Barcelona #2

Blijf op de hoogte en volg Joyce

26 November 2016 | Spanje, Barcelona

Lieverds,

We zijn weer een paar dagen verder in Barcelona en we hebben het nog steeds heel erg naar onze zin! Het zit er gewoon alweer bijna op, de tijd vliegt!

Woensdag 23-11
Vandaag was het wederom uitslaapdag. Vervolgens hebben we gedoucht en onze spulletjes gepakt voor de dag. Sinds zondag was er nog niemand geweest om onze kamer een keertje op te knappen. Lees: prullenbak legen, handdoeken vervangen. Dus hebben we zelf maar de vuilniszak eruit gehaald en naar de receptie gebracht. Daar hebben we ook om nieuwe handdoeken gevraagd, dat zouden ze gaan regelen.

We hadden als tip gekregen om te gaan ontbijten bij Brunch & Cake, zo'n 800 meter hier vandaan, dus daar zijn we naartoe gegaan voor ontbijt/brunch. Wat een leuke tent en wat een lekker eten! We hebben lekker buiten gezeten en iedereen bekeken die langsliep, heerlijk is dat toch :-).

Na dit uitgebreide ontbijt zijn we met de metro weer teruggegaan naar Park Güell om het betaalde gedeelte nog te bezoeken. Vanaf de metrohalte bij het park moesten we nog een flinke klim naar boven maken. Gelukkig waren er deels ook roltrappen in plaats van gewone trappen, haha. Aangekomen in het park hebben we een ticket gekocht en zijn we naar binnen gegaan. Wij vonden dit gedeelte van het park net een Hans & Grietje dorp haha. Alles is zo schattig met al die kleurtjes. We begonnen onderaan in het park, bij twee schattige huisjes die Gaudí ontworpen heeft. Daarna zijn we de bekende trappen opgelopen waartussen de Salamander, ontworpen door Gaudí, ligt. Uiteraard met een fotomomentje. Vervolgens zijn we doorgelopen naar boven waar zich een hele grote zuilengalerij bevindt. Deze zuilen ondersteunen de bekende mozaïek bank van Gaudí. De laatste stop in het park lag nog ietsje hoger en dat was dus de bank van Gaudí. De laatste keer dat ik op deze bank heb gezeten was ik een jaar of 8 gok ik zo, dus het was leuk om hier weer terug te zijn!

Toen we bij de bank foto's aan het maken waren en om ons heen aan het kijken waren, zagen we dat er verschrikkelijk slecht weer aan kwam. De lucht kleurde compleet zwart en je kon zien dat het in de verte al aan het regenen was. Dus we hebben snel wat foto's geschoten en zijn toen op een holletje naar beneden gegaan. Beneden in het park was namelijk een klein cafeetje waar we konden schuilen. We waren net op tijd binnen, maar dan ook net op tijd voor dat het losbrak. Keiharde regen en onweer; het leek wel een tropisch buitje! Alleen duurde het wel lang.. We hebben een tijdje in het café gezeten met een drankje en een snackje, maar na een tijdje waren we het toch zat en wilden we weer gaan lopen. Het regende nog steeds, maar niet meer zo erg als daarvoor dus zijn we toch maar gaan lopen richting de metro.

Aangekomen bij de metro waren onze schoenen en voeten natuurlijk helemaal doorweekt, maar we waren blij met m'n pluutje die ik mee had genomen. Toen we met de metro aankwamen bij de Ramblas regende het nog steeds als een achterlijke dus zijn we maar de winkels ingedoken.. Goed excuus toch?! We zijn de grote (Spaanse) ketens ingedoken die wij ook hebben in Nederland, maar hier zijn de Spaanse merken goedkoper :-).

Even later begonnen we hongerig te worden en zijn we aan de Ramblas gaan eten, bij een Italiaans tentje waar ik met papa, mama, Mart, Ayla en Jeff een paar jaar geleden heb gegeten. We hebben heerlijk gegeten hier en daarna zijn we nog eventjes gauw de winkels ingedoken voordat deze gingen sluiten. Tijdens het shoppen na het eten was het gelukkig droog, maar toen we klaar waren en richting ons hostel wilden lopen begon het toch weer te hozen! Ab nor maal! Met het idee dat we toch naar ons hostel gingen en we daar konden omkleden en douchen, zijn we maar gewoon gaan lopen met ons pluutje. Niet dat die plu dan ook nog maar enigszins werkt.. Zeker niet als het waait en de wind de regen onder de plu blaast, haha.

Aangekomen bij ons hotel waren onze voeten en benen dus compleet doorweekt, maar we hadden het overleefd. Helaas troffen we geen schone handdoeken aan in onze kamer, waar we wel om hadden gevraagd. Wel hadden ze nieuwe vuilniszakken in de prullenbakken gedaan.. Ik ben het even kwijt.. Maar toen we nogmaals om nieuwe handdoeken vroegen, kregen we die direct gelukkig.

Na ons gedroogd te hebben en onze spulletjes te drogen hadden gehangen, hebben we de documentaire van Emma gekeken. Die van de week in Nederland op TV was. "Emma wil leven" gaat over een meisje die zichzelf heeft gefilmd en heeft laten filmen gedurende haar strijd tegen anorexia. Deze strijd heeft zij helaas verloren.. Vervolgens zijn we, een beetje ontdaan, gaan slapen.

Donderdag 24-11
Om 08.30 uur was ik al wakker geworden en ben ik maar even flink aan de slag gegaan met m'n blog, want er moest nog veel geschreven worden over de afgelopen dagen. Toen Row ook wakker was hebben we lekker onze dagelijkse ochtendtoastjes gegeten met Nutella. Dat was ik nog even vergeten te melden bij de afgelopen dagen, haha. Maar elke ochtend eten we dus toastjes met Nutella als een soort van ontbijt.

Vervolgens zijn we gaan douchen en hebben we weer onze spulletjes gepakt. Vandaag werd het prachtig weer en waren we van plan om naar de Montjuïc te gaan; de heuvel/berg naast Barcelona. Hierboven ligt een oud kasteel en vanaf hier heb je een prachtig uitzicht over heel Barcelona. Dat mooie weer kwam dus goed van pas!

Maar eerst was het tijd voor een lekker ontbijt bij Oma's Bistro. Een koffietentje dat werd aanbevolen op internet voor het ontbijt. Hier hebben we heerlijk ontbeten en wat is het een leuk tentje met lieve mensen! Vervolgens zijn we naar de metro gelopen die ons richting de Montjuïc zou brengen. Aangekomen bij de juiste halte moesten we nog een andere soort van metro nemen, die ons een stukje omhoog zou brengen. En vanaf dat punt kon je dan de "stoeltjeslift" naar het kasteel, helemaal bovenin, nemen.

Boven aangekomen hebben we een kaartje gekocht voor het kasteel en hier hebben we toen een tijdje rondgelopen, foto's gemaakt en genoten van het uitzicht. Daarna hebben we de lift weer naar beneden genomen. Vervolgens zijn we met de metro naar het Zuid-Oosten van Barcelona gegaan, oftewel richting het strand. Hier hebben we door hele leuke, schattige straatjes gelopen en zijn we langs de Mercat Princesa gelopen. Dit is een gebouw waar 12 verschillende eettentjes zitten, het idee van een markt, maar dan wel fancy. Hierna zijn we doorgelopen richting het strand. We wilden een klein hapje eten bij het Surf House. Ook dit was een tip die we hadden gekregen. We hebben het inderdaad gevonden, maar we mochten alleen maar buiten eten en dat vonden we te koud, en er zat ook niemand anders. Dus zijn we verder gelopen. Verderop kwamen we bij een gezellige strandtent met allemaal heaters en waar het best vol zat. Dus hebben we hier een plekje gevonden en een hapje gegeten en wat gedronken.

Nadat we onze buikjes rondgegeten hadden, zijn we weer door de leuke straatjes gaan lopen en hebben we leuke winkeltjes bezocht. Tussen het winkelen door hebben we nog even met papa geskypt :-).

Later op de avond hebben we nog een dinertje gedaan vlakbij ons hostel. Hier hebben we een heerlijke tapas plate gegeten! Daarnaast zag het restaurant er heel erg leuk uit en was er hele aardige bediening! Na het eten zijn we weer naar ons hostel gelopen, waar we hebben omgekleed en lekker zijn gaan slapen.

Vrijdag 25-11
Na lekker uitgeslapen te hebben, hebben we nutellatoastjes gegeten, gedoucht en onze spullen gepakt. Op het internet had ik een leuk ontbijttentje gevonden, dacht ik, maar daar aangekomen bleek dat je alleen maar iets kon afhalen en er niet gezellig kon zitten. Dus zijn we doorgelopen. 50 meter verderop zagen we toen een heel leuk tentje; Flax & Kale, dat toevallig ook op ons lijstje stond met restauranttips die we hadden gekregen. We hebben hier heerlijk gegeten, boven op het dak van het restaurant, waar ze een hele leuk tuin hadden. Het is een vegetarisch restaurant dus we hebben vooral veel groen en gezond gegeten, maar wat was het lekker!

Vervolgens zijn we naar El Ciclo gelopen. Een fietsenmaker/fietsverhuurder die we hadden gevonden in ons boekje. Een hele aardige man die ons goed hielp en ons ook nog een paar leuke routes kon vertellen. En wat was het eigenlijk weer lekker om op de fiets te zitten! Kunnen jullie je misschien niet voorstellen, want het is natuurlijk eigenlijk heel normaal. Maar ik vond het wel weer heel chill, na zo'n lange tijd niet gefietst te hebben.

Met onze fietsjes zijn we lekker langs het strand gefietst. In het, gelukkig, stralende weer! Toen we een beetje aan het eind van het strand kwamen, zijn we gestopt voor de lunch. We hebben gegeten bij een heel vol visrestaurant, waar de meesten vooral paëlla aan het eten waren. Dus we hebben ons aangesloten bij de meerderheid en ook een pan paëlla besteld. W a t w a s d i t l e k k e r! En omdat we toch zo goed bezig waren, hebben we ook nog een klein toetje genomen :-).

Toen we weer buiten stonden met een bolle buik, zagen we dat het tijdens het eten een beetje had geregend.. timing noemen we dat. Nu was het weer droog en scheen het zonnetje. We hebben onze tocht langs het strand voortgezet en toen we niet verder konden, zijn we de stad ingereden. We zijn toen richting de "Bullet" gereden, een bekend gebouw in Barcelona. En vlakbij de Bullet zijn we eventjes gestopt bij de Zara, voor een kort kortingsbezoek :-).

Na ons geslaagde bezoek zijn we weer teruggereden naar de fietsenzaak, want het was inmiddels weer avond en we moesten om 19.00 uur de fietsen terugbrengen. Nadat we de fietsen hadden gedropt, zijn we richting Plaza Reial gelopen. Een plein met allemaal leuke restaurants, waar ik een paar jaar geleden ook met papa en mama ben geweest. Hier hebben we toen samen met Van Werkhoven gegeten, die ook in Spanje op vakantie waren :-). Row en ik hebben wel op het plein gegeten, maar niet in hetzelfde restaurant. Hier hebben we weer een lekkere tapas plate samengedeeld en een heerlijk toetje.

Nadat we gegeten hadden kwam Michelle ons vergezellen; het nichtje van Benjamin (de vriend van Row). Zij studeert hier nu een half jaar, dus dat is natuurlijk heel leuk om dan een bekende even te zien! We hebben gezellig even thee geleut en daarna hebben we afscheid genomen. Vervolgens zijn we weer naar ons hostel gelopen en zijn we nog een beetje op tijd gaan slapen.

Na deze blog zal ik jullie nog eenmaal lastigvallen met bizar lange verhalen, haha. En daarna is het afgelopen met de verhalen..

Tot over een paar daagjes!!! <3

• 30 November 2016 - 00:01

Trudi:

Ha levensgenieter, dat zal even wennen zijn als je weer in Leusden city gaat wonen. Zelf je ontbijt maken.. Poeh.. Benieuwd ook hoe het met je conditie is. Die gaan we binnenkort wel testen tijdens de tennistraining