Barcelona #3 - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Joyce Zenderen - WaarBenJij.nu Barcelona #3 - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Joyce Zenderen - WaarBenJij.nu

Barcelona #3

Blijf op de hoogte en volg Joyce

09 Mei 2017 | Spanje, Barcelona

Hi lieverds,

Beter laat dan nooit ... (:

Zaterdag 26-11
Om 09.00 uur was ik al wakker en ben ik weer met m'n blog verder gegaan. Toen Row wakker werd, hebben we weer onze dagelijkse portie toastjes met Nutella gegeten en daarna was het weer tijd voor een douche. Vervolgens hebben we onze spulletjes gepakt en zijn we op weg gegaan naar een Vietnamees voor een heerlijk ontbijt. Dat wisten we toen natuurlijk nog niet, maar het was echt heer lijk! Ook dit eettentje was een tip die we hadden gekregen.

Na ons uitgebreide ontbijt zijn we naar en door het Ciutadella Park gelopen. Hier hadden we de tijd van ons leven dankzij de zeepbellen, haha. Alsof we weer kleine kinderen waren, heerlijk haha. Er stond een man in het park die heel veel zeepbellen maakte, als vermaak voor de voetgangers. Heel erg simpel, maar ook erg leuk!

Vlakbij het park lag de Arc de Triomf waar we nog even naartoe zijn gelopen. En ook hier stond er een meneer met zeepbellen, heel leuk haha. Na ons bezoekje aan de Arc zijn we weer door het park gelopen en aan de andere kant eruit gegaan. Vanaf daar zijn we naar en door de Joodse wijk El Call gelopen, waar we, vond ik persoonlijk, niet zo heel veel van konden zien. Wel was het een hele leuke wijk met leuke winkeltjes!

We hebben hier in de buurt een tijdje rondgelopen in leuke straatjes met leuke winkeltjes en uiteindelijk kwamen we bij een plein uit met een kathedraal en een kerstmarkt. Hier hebben we even doorheen gelopen. Na de markt liepen we heel toevallig langs een kookwinkel genaamd "René", hoe toevallig haha!

Vervolgens hebben we de metro gepakt naar een winkelcentrum aan de andere kant van Barcelona. Hier wilden we graag naar de Primaire toe. Aangekomen in deze Mall, werden we allebei een beetje gek.. En in de Primark zelf werden we al helemaal gek! Het was natuurlijk weekend en het was ook nog eens het weekend van Black Friday, dus het was natuurlijk complete c h a o s!! Dus binnen no time stonden we weer buiten de Primark en gingen we een klein hapje halen bij de Starbucks. Ook dit was een foutje, want we konden natuurlijk nergens even zitten. Uiteindelijk zijn we ergens maar aan de rand op de grond gaan zitten, haha, je moet wat he.

Na deze bammer zijn we aan onze reis begonnen naar 'the best burgers in town'. Ook een eettip die we hadden gekregen. Met de metro zijn we naar de juiste buurt gegaan. Vanaf daar was het nog een klein stukje lopen. Makamaka is een heel gezellig beach restaurant met aardig personeel en lekker eten. Ook leuk was dat ze een hele wand hadden met allemaal achtergelaten briefjes, geld en teksten van gasten. Dus wij hebben natuurlijk ook wat achtergelaten :-).

Na ons heerlijke laatste echte avondmaal in Barcelona zijn we richting ons hostel gegaan. Daar hebben we onze koffer en backpack weer grotendeels ingepakt, want de trip zat er alweer bijna op.. Een heel raar idee! Daarna zijn we lekker naar bed gegaan.

Zondag 27-11
Om 05.30 uur werd ik wakker doordat de bel van het hostel kapot was.. Hij bleef maar gaan die bel en niemand die er wat aan deed! Toen het moment daar was dat ik dacht: nog 1 minuut langer en ik ga er wat van zeggen.. was het voorbij. Toen ben ik weer in slaap gevallen tot 09.00 uur en om 09.30 uur ging onze wekker, want om 11.00 uur moesten we uiterlijk uitchecken.

We zijn gaan douchen, hebben onze laatste spullen bij elkaar gepakt en hebben daarna onze baggage weggezet in het hostel. Vervolgens hebben we uitgecheckt en zijn we op zoek gegaan naar een kapper voor Row. Die wilde graag haar haar laten knippen in Barcelona. Onderweg naar de kapper die we eerder deze week hadden gezien hebben we ontbeten. Een simpel, maar lekker broodje.

Tijdens ons ontbijt bedachten we ineens dat de kapper misschien wel dicht was.. Op zondag is alles hier namelijk dicht, dus grote kans dat de kappers dat ook zijn. We besloten toch maar een kijkje te gaan nemen, maar daar aangekomen bleek inderdaad dat de zaak dicht was. Vervolgens hebben we nog verder gezocht naar een andere kapper, maar na een tijdje hebben we het opgegeven. Toen zijn we in zon toeristenbus gestapt die langs alle highlights rijdt. We hadden bedacht dat als we een kapper onderweg tegen zouden komen we dan zouden uitstappen haha.

De busreis duurde ongeveer twee uur en was heel leuk! Sommige dingen hadden we al gezien en bezocht, maar we hebben ook nieuwe dingen gezien en we kregen natuurlijk veel informatie over alles wat we zagen via oortjes.

Na deze tocht vonden we het tijd voor een warm drankje en een klein hapje. Dus zijn we een stukje gaan lopen en hebben we een leuk tentje gevonden waar we zijn gecrasht. Hier hebben we ons laatste echte hapje gehad in Barcelona.

Vervolgens zijn we weer teruggelopen naar ons hostel, waar we onze spullen hebben opgehaald. Daarna zijn we naar de Aerobushalte gelopen, vanaf waar de bus naar het vliegveld ging. Deze busrit duurde ongeveer 35 minuten. Aangekomen op het vliegveld moesten we nog een uurtje wachten tot de baggage drop off open ging.

Toen die open ging hebben we onze koffer en tas gedumpt en vervolgens zijn we door de tassencontrole heen gewandeld. Hierna was het tijd voor ons laatste diner in Spanje en deze vond plaats, jawel, bij de Burger King :-).

Na onze burgertjes gegeten te hebben zijn we naar de gate gelopen. Na eventjes gewacht te hebben bleek dat we vertraging hadden. Vervolgens moesten we ook nog van gate wisselen met de mensen naast ons (die naar Amsterdam gingen). Volgens mij heeft dat er voor omstanders heel lachwekkend uitgezien, haha.

Na dus een hele tijd gewacht te hebben, stapten we dan eindelijk het vliegtuig in. Nu mag ik van Rowan vast wel vertellen dat zij niet zo'n held is met vliegtuigen.. dus uit stress ging zij boarden met mijn boardingpas, waardoor die van mij het natuurlijk niet deed.. STRESS! Haha, want we hadden niet meteen door dat het daardoor kwam. Gelukkig was dit kleine probleempje zo opgelost en konden we een prima vlucht tegemoet gaan.

De vlucht was prima, maar door het lange wachten hadden we wel vertraging opgelopen (wat het stresslevel overigens niet hielp verlagen). Hierdoor was het de vraag of we wel op tijd (lees: voor 00.00 uur) op Eindhoven konden landen.. Na 00.00 uur mag je namelijk niet meer landen op Eindhoven en moet je dus uitwijken naar een andere luchthaven. Gelukkig hadden we wind mee en landden we netjes om 23.58 uur.

Aangekomen op Eindhoven werden we opgehaald door onze lieve gezinnen! <3 Wat was het heerlijk om hen weer (in real life) te zien! En ik was ook heel blij dat mijn papa mijn winterjas had meegenomen, want wat was het kooouuud!! Van Azië naar Barcelona vond ik al een flinke stap, maar dit was helemaal verschrikkelijk..

Op Eindhoven hebben Row en ik afscheid genomen van elkaar en zijn we allebei naar ons eigen huisje, bedje en gezin gegaan. Thuis aangekomen moesten er natuurlijk eerst souvenirtjes uitgepakt worden. Hierna hebben papa en ik nog heerlijke kaasjes gegeten en vervolgens zijn we allemaal lekker gaan slapen, want het was inmiddels al 02.30 uur.