Kanchanaburi - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Joyce Zenderen - WaarBenJij.nu Kanchanaburi - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Joyce Zenderen - WaarBenJij.nu

Kanchanaburi

Blijf op de hoogte en volg Joyce

23 September 2016 | Thailand, Kanchanaburi

Lieve mensen,

Hier volgen de (lange) verhalen van mijn afgelopen drie dagen in Kanchanaburi

Woensdag 21-09
Na de slechte nacht van maandag op dinsdag, heb ik van dinsdag op woensdag heerlijk geslapen! Zo lekker dat ik mij moest haasten om nog te kunnen ontbijten. Ik werd om 10.45 uur wakker en kon tot 11.00 uur ontbijten. Goede timing dus! Na het ontbijt ben ik op m'n gemakje gaan douchen, heb ik m'n backpack en daypack weer ingepakt, en heb ik m'n blog online gezet.

Toen was het tijd om te vertrekken vanuit Bangkok. Ik ben met de metro naar de noordelijke bus terminal in Bangkok gegaan en vanaf daar ben ik met een minivan meegereden naar Kanchanaburi. Een kleine drie uur later was ik in mijn nieuwe hostel. Heel mooi hostel met een grote voortuin waar je lekker kunt zitten. Verder is het er schoon, zijn de mensen aardig en is de wifi heel goed! Ook hangt er al een klamboe die ik hier heel goed kan gebruiken, heb ik al gemerkt.

Na een klein rustmomentje ben ik de stad ingegaan voor wat eten. Ik heb bij een heerlijk vegetarisch Thais 'restaurantje' gegeten. Daar heb ik een vegetarische Nasi gegeten en een overheerlijke mango-shake gedronken.

Vervolgens ben ik weer teruggegaan naar m'n hostel en heb ik lekker de hele avond buiten gezeten; bedacht wat ik hier in de stad allemaal ga doen en ik heb nog geskypt met papa en Martje! :-) Ook heb ik afgesproken om dinsdag en donderdag gezellig te meeten met Peter vd Bult! Hoe leuk, in Bangkok! Hij is hier voor werk, dus dat is heel toevallig! Maar eerst nog een paar dagen Kanchanaburi en van het weekend nog naar Ayutthaya.


Donderdag 22-09
Om 09.00 uur ging vandaag het wekkertje, want tot 10.00 uur kon ik ontbijten. Eerst lekker gedoucht en daarna ontbijten.. of toch niet?! Was het ontbijt al weggehaald om 09.45 uur, haaallooo dat gaat zomaar niet! Ze had niemand meer verwacht, maar ze heeft alsnog een ontbijtje voor me gemaakt gelukkig! :-)

Na m'n ontbijt samen met Buddy (the Cat) ben ik gaan wandelen richting de Death Railway, het World War II Museum en het Jeath Museum. Kanchanaburi is gelukkig een redelijk kleine stad, dus als snel kwam ik aan op de plaats van bestemming. Volg gewoon alle toeristen in Kanchanaburi en je komt terecht bij de Death Railway! Heel gaaf om te zien, maar wat apart om te bedenken dat zoveel mensen hier vrijwillig verplicht aan hebben moet werken en hier ook zijn gestorven. Dat maakt het toch ook weer een beetje creapy.

Na dit bezoek ben ik naar de musea gelopen die om de hoek van de Railway lagen. Ze zitten samen in één gebouw. Het is een wat provisorisch museum, maar desalniettemin een bezoekje waard. Er zijn allemaal voertuigen, wapens, foto's, artikelen, skeletten, apparatuur en nog veel meer dingen die worden gepresenteerd en besproken.

Vervolgens vond ik het tijd voor een heerlijke vanille-ijskoffie. Om weer een beetje op de juiste temperatuur te komen. Na deze opgedronken te hebben, heb ik een taxi genomen naar de andere kant van de stad om naar de War Cemetery te gaan. Dit is een begraafplaats van overledenen uit World War II. Het zag er heel mooi, goed onderhouden en vredig uit. Dit bezoek heb ik gelijk gebruikt om even 'stil te staan' bij de begraafplaats waar ik normaliter kom.

Hierna was het tijd om te gaan lunchen. Op mijn wandeltocht terug richting mijn hostel loop ik door de hoofdstraat van Kanchanaburi met tientallen verschillende eettentjes. Dus keuze zat! Ik beland bij een leuk tentje waar ik een lekkere salade met garnalen, en een mango-shake bestel.

Tegen de tijd dat ik klaar was met m'n lunch was er geen tijd meer om nog andere uitjes te doen die ik graag in deze omgeving wilde doen, omdat deze uitstapjes ruim een uur reizen hier vandaan zijn. Oftewel, tijd voor een middagje relaxen en niks doen.

Ik ben in de grote tuin van m'n hostel gaan zitten met een (puzzel)boekje en heb wat dingen gepland voor de komende dagen. Achteraf was ik blij dat ik niks meer had ondernomen, want 's middags heeft het me toch weer een partijtje geregend.. niet grappig als je buiten bent!

Na m'n relaxte middagje ben ik weer bij hetzelfde als gisteravond gaan eten. Zelfde tentje, ander gerecht, maar wederom heerlijk gegeten! Daarna nog wat rond gehangen bij m'n hostel en toen was het weer tijd voor een slaapie.


Vrijdag 23-09
Deze morgen was een vroege morgen. Om 07.00 uur ging m'n wekker en om 07.30 uur zat ik aan m'n ontbijt (wat nu wel klaar stond :-)), samen met Buddy weer.

Om 08.10 uur stapte ik toen in de bus naar de Erawan Waterfalls. Dit is een nationaal park dat ongeveer 1.5 uur rijden bij Kanchanaburi vandaan ligt.

Gedurende de gehele busrit is het droog, maar jawel.. 5 minuten voordat we daar aankomen begint het toch weer te regenen! Gelukkig duurde de bui maar een kleine 10 minuten.

Na de regenbui ben ik begonnen aan m'n klim naar de watervallen. Er is een pad aangelegd die je naar 6 niveaus van de watervallen brengt, vanaf waar je dan kan kijken en het water in kan. In totaal zijn er 7 niveaus. Het laatste niveau is te bereiken door een klim zonder pad. Ik had me dus op het allerergste voorbereid, maar het viel mij alles mee. Nou moet ik zeggen dat naar boven toe prettiger is dan naar beneden. Gezien al het glibberen en glijden door de regen.

De klim naar boven toe heb ik samen gedaan met de Engelse Leon. Een man van (ik schat) begin 40 die twee weken op vakantie in Thailand is. Dit was zijn laatste dag hier in Thailand. Het was een aardige gezellige vent en we hebben dan ook veel gepraat. Mijn Engels is weer helemaal bijgespijkerd!

Helemaal boven aan gekomen, hebben we samen kort wat geluncht. Je kon hier ook heerlijk zwemmen in het prachtige helder blauwe water. Dat deden velen dan ook. Ik heb mezelf met pijn en moeite tegen gehouden, op advies van mijn arts bij het vaccinatiecentrum. Volgens haar zitten er velen bacteriën in zoetwater hier in Azië. Die komen binnen via je huid. Je krijgt er niet snel last van, maar als je er last van krijgt, ben je ernstig de pineut. Dus ik deed verstandig en ben niet het water in geweest.
Leon en ik hebben hier nog helemaal in een deuk gelegen om een ladyboy die hier mooie sexy foto's probeerde te laten maken door haar vriend, maar in plaats van sexy foto's kreeg ze allemaal foto's waarop ze niet overeind kon blijven staan in het water, en constant onderuit glibberde en vervolgens languit in t water lag. Haar verpest, make-up verpest, imago verpest, dag verpest: ladyboy chagrijnig!

Na dit mooie tafereel ben ik aan m'n afdaling begonnen en heb ik afscheid genomen van Leon. Hij nam nog een duik en zou daarna rustig afdalen en tegelijkertijd op zoek gaan naar spinnen (ja, deze dude houdt spinnen sinds hij een klein ventje was..). Ieder z'n ding he..

Beneden aangekomen bleek dat mijn bus net 10 minuten geleden vertrokken was. Dus ik moest nog een uur en 50 minuten wachten tot de volgende bus. Genoeg tijd om mezelf een beetje op te frissen na deze warme, klamme, natte, zweterige wandeling en voor een lekkere smoothie.

Bij terugkomst in m'n hostel vond ik een leuk Nederlands boek in de boekenkast: De Uitverkorene. Het gaat over een Marokkaanse vrouw die op haar 15e uitgehuwelijkt wordt aan een Marokkaanse jongen die in Nederland woont. Op haar 16de wordt ze daarheen verhuisd en wordt ze daar 8 jaar gevangen gehouden.. nieuwsgierig geworden? Ga het zelf maar lezen dan :-) Het is echt een goed boek. Ik heb het in een keer uitgelezen!

Na m'n boekie was het tijd voor avondeten. Wederom bij m'n vaste stekkie heerlijk gegeten!

Hierna heb ik nog gezellig twee skypesessies gehad. Vind ik leuk! En m'n backpack ingepakt. Vind ik niet leuk! Wat een drama is het toch om elke keer alles weer in die tas te krijgen, haha. Maar het zit er weer in gelukkig!

Morgen kan ik lekker een beetje uitslapen, want in het begin van de middag ga ik pas wat ondernemen. Dan ga ik met de bus naar de volgende stad: Ayutthaya it is! Daar horen jullie met 3/4 daagjes meer over. :-)

Toedeledokie lieve menschennn! <3

  • 23 September 2016 - 20:06

    Nel:

    Lieve Joyce,

    Wat heb je al veel gezien, gedaan en beleefd in dit prachtige land!!
    Heel erg leuk om te lezen en fijn dat het goed met je gaat daar.
    Ook leuk dat je alerlei aardige mensen ontmoet, die, net als jij, op reis zijn.
    Kun je nog eens ervaringen uitwisselen he.
    Er is zoveel moois te zien, je komt vast ogen en oren tekort!
    Laat het ons maar weten hoor, ik vind het fijn om je verhalen te lezen.
    Hou je goed, geniet van al het goede en heel veel plezier in Ayutthaya!!
    Dikke kus.

  • 24 September 2016 - 09:21

    Sop:

    Woehoeee wat een fijn verhaal weer. Weer lekker veel gedaan!! Goed om te horen dat je je zo goed vermaakt. En op die paar regenbuitjes na denk ik alleen maar omygod ik wil daar oooook heen. En hoe leuk dat je de pa van Jeff kan zien volgende week, fijn een vertrouwd gezicht en ff lekker Nederlands babbelen. Wel jammer dat je geen foto's hebt van die ladyboy hehe.. klinkt alsof ik dat ook zeker had willen zien. Goeie reis nu in t bussie en we horen wel weer van je hoe het daar is. Ben benieuwd! Hele dikke kus

  • 24 September 2016 - 11:09

    Lianne:

    Jaaa weer een nieuw verhaal van Joyce, vet leuk! En lekker lang, goede afleiding voor tijdens het studeren :) Jij vermaakt je wel zo te lezen, leuk dat je zoveel dingen ziet en doet! En inderdaad fijn om in Bangkok een vertrouwd gezicht te zien, altijd leuk! Ben benieuwd naar je volgende verhaal! Dikke kus

  • 25 September 2016 - 13:25

    Sanne:

    Jeeej lieve Gup wat maak je al veel mee zo in de eerste week!! Ik ben blij te horen dat je je zo goed vermaakt en vooral ook je rustmomenten pakt, lekker genieten van het leven! Die mango-shakes, oooh daar heb ik zin in!! Neem je er eentje voor me mee terug naar huis?! Lieverd geniet ervan en blijf ons vooral vermaken met deze heerlijke verhalen! XXXXXXXXXXXXXXXXXXX

  • 28 September 2016 - 13:23

    Iris:

    Joehoeee! Nog meer verhalen!
    Het blijft echt een dingetje he al die tijden onthouden. En al die Hollandse duidelijke bordjes en informatie zijn daar natuurlijk ook niet. Heel goed dat je ook lekker je momentjes voor jezelf pakt, zo is de regen toch nog ergens goed voor. Heel leuk om ook de foto's op facebook te zien! Veel plezier weer!! Dikke kussen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joyce

Actief sinds 02 Juni 2016
Verslag gelezen: 226
Totaal aantal bezoekers 29931

Voorgaande reizen:

17 September 2016 - 27 November 2016

Truly Asia

Landen bezocht: