Bangkok Again - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Joyce Zenderen - WaarBenJij.nu Bangkok Again - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Joyce Zenderen - WaarBenJij.nu

Bangkok Again

Blijf op de hoogte en volg Joyce

30 September 2016 | Thailand, Bangkok

Joehoee moppies,

Wederom een verslag van Bangkok, maar dan met hele andere belevingen. Het verblijf van Peter in Bangkok heeft mij ook weer naar Bangkok 'teruggebracht' en dat was zeker geen straf! Ik blijf het een heerlijke stad vinden.


Maandag 26-09
Vanochtend ben ik vroeg opgestaan om nog naar het Bang Pa-In Paleis te kunnen gaan voordat ik weer naar Bangkok terugging. Na m'n ontbijt heb ik alvast uitgecheckt en vervolgens begon ik aan m'n wandeling richting het station, of toch niet.. ik had gevraagd en opgezocht hoe ik bij het station moest komen. Het was niet ver, maar ik werd over een autoweg gestuurd, zonder stoepie.. dat werd hem dus niet. Dus ik heb de eerste de beste tuktuk aangehouden en heb mij voor het station af laten zetten. Dat leek me toch een stuk veiliger!

Op het station kocht ik een ticket voor 3B! Dat is omgerekend ongeveer 8 cent. Dan moest ik er weliswaar het volgende station, na 15 min, alweer uit. Maar het was toch nog steeds heel goedkoop. Mijn trein vertrok vanaf het perron aan de overkant. Om daar te kopen moest ik 'even het spoor oversteken'.. volgens mij staat daar in Nederland bijna de doodstraf op bij de NS!

Aangekomen in Bang Pa-In, heb ik vanwege tijdsgebrek gauw een tuktuk genomen naar het paleis. Normaal zou ik die 2,5 km wel lopen, maar nu had ik gewoon niet zoveel tijd.

Bij het paleis werd me gevraagd mij degelijk te kleden voor een paleis.. gelukkig was ik hier op voorbereid en had ik al een shirt met korte mouwtjes aan en had ik m'n hamamdoek mee om als rok om te slaan. Want de schouders moeten bedekt zijn en vrouwen moeten een rok dragen die minstens over de knieën valt.

Nadat m'n handsome outfit werd goedgekeurd, ben ik over het hele terrein rondgehobbeld. Zo veel verschillende gebouwen! Voor iedere persoon weer iets eigens.

Nu kan ik jullie vertellen dat dit paleis een soort van heaven is voor perfectionisten! Oh my God! Al het gras lijkt perfect geknipt te zijn met een nagelschaartje, in elke indeling van een tuin zit een systeem of patroon, alles wat wit hoort te zijn (hoe dan normaal gesproken in een tuin?!) is inderdaad wit, alle bomen en buxuses (schrijf je dat zo?) zijn perfect bijgehouden en vooral de buxuses zijn vaak in allerlei (dier)vormen geknipt!

Na m'n wandeling heb ik nog een heerlijke mango-shake gedronken en daarna ben ik teruggegaan naar het station met de tuktuk. Daar heb ik weer voor 3B de trein teruggenomen en wederom een tuktuk naar m'n hostel geregeld. Bij m'n hostel gekomen heb ik gauw m'n backpack gepakt en toen heeft dezelfde tuktuk mij naar het busstation gebracht, van waaruit ik weer terug naar Bangkok ging.

In Bangkok werd ik weer hartelijk onthaald door de mensen van m'n oude hostel, heel leuk en gezellig! Ik zit nu in de kamer naast m'n oude kamertje.

Toen ik m'n spulletjes heb opgeborgen, ben ik even wat gaan lunchen en heb ik m'n social media weer bijgewerkt/bijgelezen. Daarna ben ik hier in de wijk Silom een grote shoppingmall ingedoken, haha. Ik wilde nog even iets degelijks halen voor als ik deze week in het hotel kom bij Peter. Dan kan ik moeilijk 's avonds aanschuiven in m'n backpack-kleding haha. Dus ik heb een leuke jurk gescoord, en daarna nog wat avondeten.

Toen was het weer tijd om terug te gaan naar m'n hostel. Daar heb ik de avond doorgebracht met plannen, bellen met oma en ik heb m'n backpack een beetje opgeruimd. Vervolgens was het tijd voor een slaapie, want ik was best moe van zo'n reisdag.


Dinsdag 27-09
De dag begon met een lekker ontbijt en een mindere lekkere, koude, douche. Daarna ben ik met de tuktuk naar Peter toegereden. Die veilig in z'n hotel was aangekomen. We hebben samen het eind van de ochtend en het begin van de middag doorgebracht in zijn 5 sterren (!) hotel. Samen met zijn reisgenoten heerlijk aan en in het zwembad gelegen, gegeten en bijgekletst.

Rond 15.00 uur gingen zij er van door en ging ik weer terug naar m'n hostel met de taxi. Voordat ik de taxi inging, heb ik mijzelf eerst nog even gauw getrakteerd op een Blue Berry Cheesecake.. zo lekker!!

De rest van de middag en de avond was ik lekker in mijn hostel. Ik was moe van m'n slechte nacht die ik had gehad en ik was gaar van het dagje zwembad, heerlijk.

Ik heb weer wat plannen gemaakt voor de komende dagen en ik heb 3 vliegtickets geboekt: van Chiang Rai naar Bangkok, van Bangkok naar Phuket en van Phuket naar Singapore. Verder heb ik nog gezellig geskypt met papa en met Veer. Daarna was het gelukkig weer bedtijd. :-)


Woensdag 28-09
Na weer een slechte nacht, zat ik vroeger aan het ontbijt dan ik eigenlijk wilde. Ik was alweer vroeg wakker dus ben er maar alvast uitgegaan. Ik had dus alle tijd om rustig te ontbijten. Toevallig ontbeet ik weer samen met de Portugese man die vorige week ook al in dit hostel zat. Na het ontbijt heb ik m'n backpack weer ingepakt, want het was weer tijd om te verhuizen. En deze keer wel naar een heel heerlijk adres: het Radisson Blu Plaza Hotel Bangkok. Het 5 sterren hotel waar Peter verbleef.

Na m'n backpack ingepakt te hebben en lekker te hebben gedoucht, heb ik afscheid genomen van de lieve meiden van m'n hostel en een taxi genomen naar het hotel. Daar aangekomen werd ik gelijk behandeld als een prinsesje, heerlijk haha! De taxideur werd voor me geopend en vervolgens werden m'n tassen voor mij mee naar binnen gedragen. Ik, maar de mensen daar ook, moesten een beetje lachen.. kwam ik daar binnen met m'n backpack haha! In plaats van een chique koffer.

Ik heb ingecheckt en ben daarna gelijk naar m'n kamer gegaan. Wauw wat een kamers hebben ze daar zeg! Echt ongekend, wat een heerlijkheid en wat een luxe! Nu ben ik officieel verpest.. :-)

Toen ik een paar minuten op m'n kamer was werd ik gebeld op m'n kamertelefoon of ze m'n tas al naar boven mochten brengen.. haha, ja natuurlijk! Een aardige jongen kwam m'n tas brengen en ik heb even met hem staan kletsen, omdat ik toch wel een opvallende gast was haha. Daarna heb ik m'n tas een beetje uitgepakt en heb ik gebeld voor de laundry service. Er moest nodig wat gewassen worden. Ik moest een formulier invullen die in m'n kamer lag en die stopte je dan samen met de te wassen kleding in de plastic tas die ook klaar lag in de kamer. Dat werd dan netjes opgehaald en de volgende dag weer terug gebracht. Nu waren mijn kleren drie uur later alweer schoon en opgevouwen op m'n kamer teruggelegd, perfect!

Nadat m'n was opgehaald was, ben ik even naar de 7Eleven, een supermarktje, geweest om lunch te halen. Dat heb ik in het hotel opgegeten en daarna ben ik lekker bij het zwembad gaan liggen. Zonnig was het helaas niet, maar het is wel altijd warm. Dus altijd lekker om aan het zwembad te liggen.

Peter was met de groep (ong 30 man) de hele dag weg dus die heb ik pas om 17.00 uur ontmoet bij het zwembad. En toen begon spontaan het zonnetje te schijnen.

Tot 18.00 uur hebben we lekker aan het zwembad gelegen en daarna zijn we allemaal naar boven gegaan om ons te douchen en om te kleden voor het diner. Want ja, daarvan mocht ik ook weer meegenieten, bofkontje! Op de 28ste verdieping van het hotel zit een Italiaans restaurant..echt heerlijk eten en heerlijke wijn! Eerst hebben we natuurlijk als echte toeristen foto's gemaakt vanaf het balkon, omdat je prachtig over Bangkok kon uitkijken. Daarna zijn we aan tafel gegaan en hebben we super gegeten.

Na het eten zijn we naar de, jawel, rooftopbar gegaan. Daar hebben we nog gezellig gedronken en gekletst. Daarna kwam het idee om nog even 'de stad in te gaan'. Eigenlijk was ik heel moe na drie nachten verschrikkelijk geslapen te hebben, maar toch leek het mij wel heel erg leuk, dusss.. 10 minuten later stonden we in de bar street.

En wat je daar toch ziet... Allemaal meiden die jonger zijn dan dat ik ben, maar die daar in bikini of naakt aan het werk zijn om hun noodles te verdienen. Ik wist wel dat dit gaande was, maar als je het dan echt ziet.. heel ziek! Ondanks dat ik mezelf hiervan even moest laten herstellen was het super leuk en gezellig! Grotendeels van de groep was mee. We hebben wat gedronken, leuke muziek gehoord, meiden gekeken (uh ja echt waar..) en gelachen en gekletst. Ohja en m'n ogen uitgekeken haha. Rond twee uur zijn we teruggelopen naar het hotel en heb ik samen met een van de gasten nog ff een laatste drankje genomen in het hotel. Daarna was het echt tijd om te gaan slapen. Eigenlijk zonde.. zo'n korte nacht in zo'n heerlijk bed..


Donderdag 29-09
Het was inderdaad een korte nacht, maar ook nog eens een hele slechte. Ik had natuurlijk gedronken en was vergeten daarna te eten. Dat moet ik altijd doen om te voorkomen dat ik 's nachts niet lekker word en flauwval. Thuis zit dat helemaal in m'n systeem, maar hier natuurlijk niet..dus dat was ik vergeten. Niet handig! Je begrijpt.. 's nachts werd ik dus niet lekker, maar het ging net goed gelukkig.

Voordat Peter en ik aan het ontbijt gingen zijn we langs de receptie gelopen. Ik wilde misschien een arts laten komen, omdat ik al een aantal dagen (sinds ik weer in Bangkok ben) last heb van eczeem in m'n elleboogholtes. En nu deed het zo erg zeer dat ik eigenlijk iemand ernaar wilde laten kijken. Totdat ik hoorde hoe duur het was.. Toen hebben we besloten het deze dag even aan te kijken en eventueel 's middags indien nodig langs een pharmacy te lopen.

Na deze beslissing zijn we naar de ontbijtzaal gegaan. Wat een geweldig, heerlijk, uitgebreid ontbijt..jammer dat ik niet zo'n eetlust had haha. En de rest had dat ook niet echt na deze nacht, haha! Toch hebben we wat gegeten en gedronken.

Daarna gingen we met minivans naar het Grand Royal Palace. Heel erg leuk en extra leuk omdat ik vorige week bij het paleis voor een dichte deur stond. Nu kon ik het alsnog zien en zelfs onder begeleiding van een gids! We hebben daar ongeveer een uur een rondleiding gehad en daarna hebben we een boottocht gedaan.. de boottocht die ik vorige week heb laten schieten vanwege het slechte weer. Ook heel leuk dus dat ik dat alsnog kon doen! En ook nu weer onder begeleiding van een gids.

Toen de boottocht ten einde was, was het tijd voor de lunch. We zijn met de skytrain naar een groot winkelcentrum gegaan en in dat winkelcentrum zat een Koreaans restaurant. Nooit geweten dat dat zo lekker eten is. Wederom een heerlijke maaltijd dus. Daarna was er nog wat tijd om te shoppen.

Een van de organisatoren komt in dit winkelcentrum vaak bij een bepaalde kraam waar ze allemaal horloges verkopen voor een leuke prijs, dus daar zijn we heen gelopen. Zelf heb ik niks gekocht, maar een aantal van de groep zijn er zeker geslaagd!

Toen we uitgeshopt waren, hebben we nog even een drankje genomen in het winkelcentrum. Vervolgens zijn we met de skytrain teruggegaan naar het hotel. Daar waren we weer rond 17.30 uur.

Om 21.00 uur moest iedereen weer present zijn in de rooftopbar voor een laatste keer samenzijn. Tot die tijd hadden we eigen tijd. We zijn met een aantal dus nog even lekker het zwembad ingegaan, wat ik overigens best koud vond haha. Daar werd ik ook goed om uitgelachen. Ik denk dat ik al gewoon gewend ben aan de temperatuur overdag hier, haha. Verder hebben we nog even wat gegeten en gedronken aan het zwembad.

Om 20.00 uur is iedereen naar z'n kamer gegaan om te douchen en z'n laatste spulletjes in te pakken. Ook ik heb toen m'n laatste spulletjes ingepakt, want ik verhuisde naar Peter z'n kamer. Mijn kamer was namelijk geboekt tot vandaag en alle andere kamers tot vrijdag. Dus ik kon mooi nog een nachtje blijven slapen daar! Zeker geen straf!

Na onze wisseltruc hebben we Peter uitgecheckt en zijn we naar de bar gegaan. Daar hebben we nog een drankje gedaan en om 22.30 uur was het tijd om afscheid te gaan nemen. Vrijwel iedereen ging terug naar Nederland en sommigen bleven nog in Thailand voor vakantie. Nadat ik de vertrekkenden heb uitgezwaaid, ben ik direct m'n bedje (lees: Kingsize bed) ingegaan, want wat was ik moe zeg. Ik sliep al zo ongeveer toen ik alleen maar naar m'n bed keek.. :-)


*Ik heb echt drie hele leuke dagen gehad samen met deze groep! Hele leuke, aardige, prettig gestoorde mensen. Ik ben heel dankbaar dat ik deze dagen zo met hun kon en mocht doorbrengen en dat zij mij ook zo open ontvangen hebben!*

XXXXXXXXXXX

  • 30 September 2016 - 18:34

    Nel:

    Hoi lieve wereldreiziger!

    Wat fijn dat je mee mocht "liften" met deze groep!
    Best bijzonder hoor.
    Top dat je het paleis gezien hebt, dat hebben wij helaas gemist.
    Nu even bijkomen van alle indrukken, en dan op naar het volgende avontuur! Phuket, Chang Rai, allemaal leuk!!
    We kijken uit naar je volgende verhalen!
    Ps: zoek even een pharmacie, daar kunnen ze je vast wel helpen met je exceem.
    Succes en veel plezier liefje!

    Dikke kus.

  • 30 September 2016 - 18:34

    Nel:

    Hoi lieve wereldreiziger!

    Wat fijn dat je mee mocht "liften" met deze groep!
    Best bijzonder hoor.
    Top dat je het paleis gezien hebt, dat hebben wij helaas gemist.
    Nu even bijkomen van alle indrukken, en dan op naar het volgende avontuur! Phuket, Chang Rai, allemaal leuk!!
    We kijken uit naar je volgende verhalen!
    Ps: zoek even een pharmacie, daar kunnen ze je vast wel helpen met je exceem.
    Succes en veel plezier liefje!

    Dikke kus.

  • 30 September 2016 - 21:41

    Marian Van Beek:

    Dag Joyce,

    Leuk om je verhalen te lezen. Stoer hoor dat je dit doet.
    Geniet er lekker van. En kom boordevol verhalen thuis.

    Wij zitten hier nog een paar dagen met onze backpacker. Dinsdags vertrekt Tim naar Australië. ..........

    Blijf met een open blik de wereld bekijken......

    Dikke knuffel,

    Wido,Tim en Marian

  • 01 Oktober 2016 - 11:54

    Sanne:

    Lieve gup, wat een leuk verhaal en wat heeeeeerlijk moet het zijn om zo van de luxe te kunnen genieten! Lucky you!! Geniet er van lieverd! XXXXXXXXX

  • 01 Oktober 2016 - 12:01

    Je Drink Maatje Van Woensdag Nacht!:

    Hoi Joyce,

    Heel erg leuk om de belevenissen van je "wereldreis" te kunnen volgen.
    Knap dat je dat zo helemaal in je eentje doet.
    Maak er een mooie reis van en ik kijk al uit naar je nieuwe verslag.

    Enjoy...........

    Groeten en een dikke X van je drink maatje van woensdag nacht :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joyce

Actief sinds 02 Juni 2016
Verslag gelezen: 243
Totaal aantal bezoekers 29914

Voorgaande reizen:

17 September 2016 - 27 November 2016

Truly Asia

Landen bezocht: