Hua Hin - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Joyce Zenderen - WaarBenJij.nu Hua Hin - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Joyce Zenderen - WaarBenJij.nu

Hua Hin

Blijf op de hoogte en volg Joyce

09 Oktober 2016 | Thailand, Hua Hin

Hi Sweeties,

Ein de lijk heb ik strand gezien! Wat kan een mens daar blij van worden! Na een kleine drie weken hijgen, zweten en puffen in de vochtige warmte zonder zwembad of strand (ja heel zwaar, ik weet het, super zielig) had ik dan nu eindelijk een plek om lekker af te koelen! Ik heb de afgelopen twee dagen zo weinig uitgevoerd en dat was zo lekker. Ik was even vergeten hoe fijn dat eigenlijk is en hoe een mens daarvan kan opknappen! Dus lees hier mijn verhalen over mijn luie dagen. :-)


Vrijdag 07-10
Vandaag was weer een vroege morgen, omdat ik om 07.30 uur werd opgehaald door de taxi om naar het vliegveld gebracht te worden. Ik ging vandaag weer voor het eerst sinds m'n aankomst in Thailand vliegen. Mijn vlucht ging van Chiang Rai naar Bangkok en vanaf Bangkok ging ik met de bus naar Hua Hin. Een lange dag reizen dus bij elkaar.

Op het vliegveld van Chiang Rai moest ik bij binnenkomst gelijk m'n tas door de scanner halen. Daarna heb ik m'n tas ingeleverd en ben ik op zoek gegaan naar een pharmacy of iets dergelijks. Die waren nog dicht natuurlijk.. Omdat ik al m'n vloeibare en scherpe dingen in m'n backpack moest doen, had ik niks om op m'n eczeemplekken te smeren en dat had ik toch echt nodig, want het was zo droog en deed erg zeer. Gelukkig was er wel een eerste hulp dus daar ben ik heengegaan. Daar heb ik gevraagd om wat vaseline erop te doen. Dat kreeg ik gelukkig, maar ze adviseerden mij ook om in Bangkok even naar medisch centrum te gaan, omdat ik het al even had en het niet over ging. Misschien had ik toch medicijnen nodig. Na dit EHBO-bezoekje liep ik richting mijn gate en toen kwam ik langs een soort Chinees apotheekje. Daar vroeg ik naar vaseline of iets dergelijks, dat had ze niet. Maar toen ik m'n armen liet zien, gaf ze me een crème. Bleek het crème voor eczeem te zijn! Love that woman! Dus dat heb ik er opgesmeerd, dat voelde toch heerlijk!

Hierna ben ik echt naar m'n gate gegaan en daar had ik nog een uur de tijd. Dus ik heb m'n ontbijt gekocht: een croissantje en een lekkere koffie.

Om 09.35 uur gingen we boarden en om 10.00 uur gingen we de lucht in. Het vliegtuig was best leeg en de stoelen naast mij waren vrij, dus dat was best lekker rustig. We kregen nog een kleine maaltijd in het vliegtuig: hete (!) kip, rijst, meloen, water, koffie en jus d'orange. Prima dacht ik zo, alleen heb ik de kip laten liggen, haha.

Na een uurtje waren we alweer in Bangkok aangekomen. Ik heb toen m'n tassie opgehaald en daarna ben ik opzoek gegaan naar de bus naar Hua Hin. Dat was nog wel even een dingetje want het was zo ontzettend druk op de airport. Uiteindelijk was ik om iets voor twaalven bij balie voor de bus naar Hua Hin. De eerstvolgende bus ging om 13.00 uur, dus helemaal prima. In die tussentijd kon ik mooi nog even wat eten halen voor onderweg, want de busreis duurde ongeveer vier uur.

Het was een hele relaxte bus met grote stoelen en een 'voetensteun'. Ook had je veel beenruimte, was er een toilet aan boord en kregen we een flesje water.

De reis verliep prima, maar toen we aankwamen om 17.00 uur en ik m'n tas van de grond pakte, zag ik dat die helemaal nat was aan de onderkant. Iets of iemand had gelekt op de grond.. dus snel naar m'n hostel toe en al m'n boeken en spullen eruit halen. Ik heb toen gauw een taxi genomen naar m'n hotel.

M'n hotel en m'n kamer zagen er heel prima, netjes en schoon uit. Heerlijk, heel blij mee! Ik heb m'n spulletjes van me af gegooid, gauw m'n rugtas uitgepakt en alles laten drogen. De schade was gelukkig beperkt. Ik heb nog even gauw een klein broodje gegeten en om 20.00 uur ben ik een rondje over se Night Bazaar gelopen, die ongeveer 200 meter verderop is. Heel erg leuk om doorheen te lopen! Ik was nog niet eerder echt bij een Night Bazaar geweest, omdat het vaak te ver weg was vond ik, maar nu was het om de hoek, dus perfect.

Na het bezoek aan de Night Bazaar heb ik heerlijk gegeten bij een tentje schuin tegenover m'n hotel. Daar heb ik een heerlijke Thaise maaltijd gegeten.

Vervolgens ben ik weer naar m'n hotel gegaan, waar ik gezellig heb geskypt met Lae. Daarna heb ik ook nog geskypt met papa. En daaaarna was het tijd om lekker te gaan slapen!


Zaterdag 08-10
Helaas heb ik niet al te best geslapen in m'n heerlijke bedje. In het trappenhuis is het namelijk absurd warm en ik zit ook nog eens helemaal bovenin, maar als je de airco uitzet dan neemt mijn kamer ook zo ongeveer deze temperatuur aan.. dus werd ik 's nachts steeds wakker van de warmte, zette ik de airco even aan tot het weer lekker aanvoelde, daarna zette ik de airco weer uit en ging ik weer slapen. En dat zo'n 4 of 5 keer in de nacht, dusja.. omdat m'n airco recht op m'n bed staat, leek het mij niet handig om die 's nachts aan te laten staan.

Vervolgens zat ik om 09.00 uur met m'n slaaphoofd aan een goede bak koffie en een lekker ontbijtje. Daarna ben ik lekker gaan douchen en ben ik aan m'n zoektocht naar het strand begonnen. Dit bleek een kleine kilometer bij m'n hotel vandaan te zijn, dus dat was goed te doen.

Om 11.00 uur lag ik dus al op het strand, wat lekker! En heel apart.. je kunt daar dus paardrijden op het strand. Ik vond het zo zielig! Het is zo warm en ze lopen daar letterlijk de hele dag rond met allemaal veel te zware en veel te dikke toeristen erop. Dat die toeristen soms toch zelf niet doorhebben dat, dat paardje toch echt te klein voor ze is..

Om 13.30 uur begon m'n maag te rommelen en ben ik verdeop bij een strandtentje, voor zover je het zo kon noemen, lekker gaan eten en heb ik, jawel, een lekkere mango-shake gedronken. Daar heb ik vervolgens ook een strandbedje gehuurd en ben ik de hele dag blijven hangen. Er lagen daar ook een Nederlands stel een jongen uit Oostenrijk waar ik nog even mee heb gebabbeld.

Om 16.45 uur vond ik het tijd om weer naar m'n hotel te gaan en om 17.00 uur stond ik onder de douche. Daarna heb ik gezellig geskypt met jarige Rowan!! En ook Imre, A3 en Bonjamin waren aanwezig, haha! Gezellig om hen weer te spreken en extra omdat het op haar verjaardag was. Daarnaast zijn zij echte Hua Hin kenners, dus konden ze mij mooi nog wat tips geven! Over shopping malls enzooo... Haha.

Hierna was het tijd voor avondeten en heb ik lekker westerse pizza gegeten. Daar had ik echt zin in! Vervolgens ben ik weer naar de Night Bazaar geweest en heb ik wat souvenirtjes gekocht.

In m'n hotel aangekomen heb ik nog gezellig geskypt met Robert. Daarna was ik erg moe van deze lange zware dag, haha. Nee, maar wel van m'n slechte nacht, dus ging ik lekker m'n mandje in. Hopend op een betere nacht dan afgelopen nacht.


Zondag 09-10
Afgelopen nacht heb ik helaas weer slecht geslapen door de warmte en het gedoe met de airco. Ik snap nu wel waarom het zo warm is in het trappenhuis: alle aircosystemen hangen daar.. dus alle warmte van die apparaten blijft zo lekker hangen.

M'n dag begon met lekker douchen en rustig ontbijten. Daarna ben ik gaan lopen naar de Market Village, een winkelcentrum. Toch iets verder dan ik dacht. Althans, in deze hitte.. dus ik was erg blij met de airco daar. Toen ik eenmaal weer op temperatuur was gekomen, heb ik een rondje door het winkelcentrum gelopen. Ik heb erg m'n best gedaan om wat te kopen, maar m'n lichaam wijkt nogal af van de figuurtjes die ze hier in Thailand hebben. Dussss weinig zat mij goed, helaas.

Daarna ben ik met de taxi naar Blu Port Mall gegaan. Op aanraden van Imre en A3. Dit is een nieuwe shopping mall. Geopend op 1 oktober. Nieuwer kon dus bijna niet, en zo zag het er ook echt uit! Ik dacht eerst even dat ik een hotel binnenliep. Zo netjes zag het eruit! Het is wel een vrij luxe shopping mall. Ik heb nog nooit zoveel schoenen en tassen bij mekaar gezien, ongekend! Like heaven! Maar ik heb alleen een rondje gelopen en met open mond staan kijken naar al die prachtige strakke restaurantjes, de waterval binnen en alle andere aankleding.

Na dit luxe bezoekje heb ik een taxi genomen naar het strand. Ik ben weer naar hetzelfde tentje gegaan als gisteren. Het was een lekker plekje, lekker eten en lieve mensen. Dus waarom niet?! Deze keer had ik gezelschap van een hondje dat onder m'n bedje lag te slapen en zo af en toe kwam kijken hoe het met mij ging :-). Bij dit tentje heb ik ook lekker Thais geluncht en een mango-shake gedronken.

Om 16.00 uur ging ik weer richting m'n hotel lopen en ben ik daar lekker gaan douchen. Daarna heb ik gezellig geskypt met Veer. Toen was het alweer etenstijd en heb ik aan de overkant gegeten, waar ik eergisteren ook gegeten heb. Eigenlijk wilde ik ergens anders eten, maar ik moest iets dichtbij hebben want er kwam weer een flinke regenbui naar beneden zetten. Maar ik heb wel lekker gegeten.

Vervolgens heb ik even gauw wat te eten gehaald voor morgen tijdens m'n busreis van Hua Hin naar Bangkok. Vanaf Bangkok vlieg ik dan naar Phuket.

Na deze boodschapjes ben ik weer naar m'n hotel gegaan en heb ik nog gezellig geskypt met Demi. Nu moet ik nog m'n backpack inpakken en zometeen ga ik nog even skypen met papa. Daarna ga ik lekker m'n bedje in en weer hopen op een goede nachtrust, want morgen wordt weer een flinke reisdag!


Na deze heerlijke luie dagen, volgen er nog een paar. Ik ben nog twee dagen op Phuket te vinden en twee dagen op Koh Phi Phi Don. Daarna ga ik weer de steden en de bushbush in, in Singapore en Maleisië.

Woensdag of donderdag horen jullie weer meer van mij! Met nog meer zon, zee en strand! :-)

Heel veel liefs en dikke zoenen xxxxx

  • 09 Oktober 2016 - 22:13

    Panda:

    Maak ons maar weer lekker jaloers hooooor!! Klinkt iig alsof je goed hebt uigerust:)! Geniet nog even van de eilanden & ik ben benieuwd wat je van Maleisië en Singapore vindt! Kusjes!

  • 10 Oktober 2016 - 12:31

    Nel:

    Hoi lieverd,

    Fijn dat je tussendoor ook even kunt relaxen... heb je ook nodig, met al die indrukken!
    Het klinkt allemaal fantastisch wat je doet, volgens mij haal je alles eruit wat erin zit! Behalve die hete kip dan...hahaha.
    Hopelijk kun je ook lekker relaxen op Phuket en Ko Pi Pi Don, prachtige eilanden.
    Geniet van al het goede mop, en tot het volgende verslag!
    Liefs en een dikke knuffel,

    Nel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joyce

Actief sinds 02 Juni 2016
Verslag gelezen: 243
Totaal aantal bezoekers 29935

Voorgaande reizen:

17 September 2016 - 27 November 2016

Truly Asia

Landen bezocht: