Patong, Phuket - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Joyce Zenderen - WaarBenJij.nu Patong, Phuket - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Joyce Zenderen - WaarBenJij.nu

Patong, Phuket

Blijf op de hoogte en volg Joyce

11 Oktober 2016 | Thailand, Phuket

Hallo liebe freunden,

Ik heb een heerlijke dag in Patong gehad. Misschien wat kort voor een eiland als Phuket, want er is hier zoveel te doen en zoveel te zien, maar er moeten keuzes gemaakt worden hè. En hoe leuk ik Patong ook vond, ik kan nu al zeggen dat ik op mooiere plekken ben geweest en mooiere plekken ga tegenkomen. Maar dit was zeker geen straf en ik heb het erg naar mn zin gehad :-).


Maandag 10-10
Eindelijk heb ik een beetje lekker geslapen in dit hotel. Dat kon ook bijna niet anders na al die slechte nachten. Ik ben de dag begonnen met lekker douchen en m'n laatste spullen inpakken, want het was weer tijd om te verhuizen. Daarna ben ik op m'n gemakje gaan ontbijten.

Nadat ik netjes had uitgecheckt, ging ik op zoek naar een taxi of Tuk Tuk die mij naar het busstation in Hua Hin kon brengen. Overal op straat in Hua Hin zitten 'taxi bedrijfjes', dus al snel werd ik aangesproken en ik gaf aan dat ik naar het busstation wilde. Nou goed, mooi, geregeld. Dus ik mocht plaatsnemen en moest 5 minuten wachten. Dat vond ik wel raar, waarom konden ze mij niet meteen brengen?! Toen ik naast mij op het bord keek, op zoek naar een verklaring, zag ik dat ze mij naar het busstation in Bangkok gingen brengen! Maar dat was heel niet bedoeling! Dus ik gaf aan dat dit niet de bedoeling was en toen ik vroeg om een taxi naar het busstation in Hua Hin was dat toch wel een heel moeilijke vraag voor hen.. Ze kwamen met allerlei oplossingen dat ze mij in allerlei steden konden droppen en dat ik dan weer kon overstappen naar een andere bus en op die manier in Bangkok op het vliegveld zou komen, want dat was mijn soort van eindbestemming op het vaste land. Ik zou van Hua Hin naar Bangkok gaan en daar het vliegtuig pakken naar Phuket.
Uiteindelijk heb ik aangegeven dat ik gewoon in één bus wil stappen en in Bangkok op het vliegveld wil uitstappen, en dat als zij mij niet konden helpen dat niet erg was, maar dat ik dan graag m'n geld terugwilde en verder ging zoeken. Dit zei ik voordat ik m'n kleine beetje geduld begon te verliezen, want ze waren best vervelend aan het worden.. de eerste Thai die ik tegenkom die vervelend waren overigens!

Het mooiste is nog dat ze mij daarna aan een scooter taxi wilde 'koppelen', haha. Ik zei alleen maar: did you see the size of my bag?! En daar gaven ze mij uiteindelijk ook wel gelijk in dat het misschien toch niet zo'n goed idee was. Daarna wilde ze mij koppelen aan een andere taxi, maar toen was ik er klaar mee. Ik ben de straat overgestoken en heb een tuktuk aangesproken of hij mij kon brengen. En die zei: ja is goed. Zo simpel kan het zijn, mijn hemel!

Op het busstation aangekomen kocht ik een kaartje voor de bus en moest ik een half uurtje wachten tot die ging vertrekken. Het was weer een fijne, redelijk luxe bus en we waren al met 3,5 uur in Bangkok. Een half uur sneller dan de heenweg.

Om half drie was ik dus al op het vliegveld en m'n vliegtuig vertrok pas om 19.00 uur..dus m'n incheckbalie stond nog niet eens op het bord. Daar heb ik dus een half uurtje op gewacht. In die tussentijd kon ik mooi een Thaise studente helpen met haar onderzoek naar het Thaise toerisme. Ik moest alleen maar een enquete invullen en ik was met 10 minuten klaar, no problemo dus.

Toen m'n balie bekend was, heb ik m'n bagage ingeleverd en ben ik door de douane gegaan. Alles foutloos. Daarna had ik hongerrrr. Of eigenlijk daarvoor al, maar voor de incheckbalies was er niks te eten dus moest ik wachten tot na de incheck en de douane. Het was kiezen tussen McDonalds, Burger King en PizzaHut. Dus het werd McDonalds haha. Daar heb ik wat te eten gehaald en ik heb een lekker plekkie uirgezocht in het restaurant, want ik had nog een hele tijd tot m'n vliegtuig vertrok.

Van 15.30 uur tot 17.45 uur heb ik bij de Mac gezeten en daarna ben ik naar m'n gate gelopen, want om 18.30 uur gingen we boarden en ik had geen idee hoe ver het lopen was. Gelukkig was dit geen Schiphol-afstand en was ik zo bij m'n gate. Daar gingen we uiteindelijk om 18.45 uur pas boarden en om 19.30 uur gingen we de lucht pas in in plaats van 19.00 uur. Gelukkig was de vlucht wel prima.

Aangekomen op Phuket heb ik m'n bagage opgehaald en ben ik op zoek gegaan naar een taxi.. was niet nodig, want die waren er in overvloed.

Na 20 minuten zat ik in een minivan met 8 anderen en werden we naar Patong gereden. De (uitgaans)stad waar wij verbleven. Mijn hotel lag in het noorden van Patong en aangezien we vanaf het noorden kwamen, kon ik als eerste uitstappen, gelukkig.. want ik weet niet hoe en waar deze chauffeur zijn rijlessen heeft gehad, maar het was me toch een wild figuur, my god! Op het rechte stuk was hij niet vooruit te branden en zodra we de bocht in gingen gaf hij gas, oké.. en na 300 bochten tijdens dat kleine stukje was ik blij dat ik als eerste eruit mocht.

In m'n hotel werd ik vriendelijk ontvangen en werd ik naar m'n kamer gebracht. Zoooo groot m'n kamer, wauw! Lekker weer m'n eigen schone badkamer, een kingsize schoon en fijn tweepersoonsbed, een klein balkonnetje, een tv en een zithoekje met gratis water, koffie en thee. Fijn hoor zo'n hotel af en toe :-).

Na het inspecteren van m'n kamer ben ik in het restaurant van het hotel nog even gauw een Thais hapje wezen eten. Want de McDonalds om 15.30 uur was mn laatste maaltijd en het was inmiddels alweer 22.45 uur.

Na m'n diner ben ik lekker naar m'n kamer gegaan en heb ik nog wat gepland voor Singapore. Daarna ben ik nog een beetje op tijd naar bed gegaan.


Dinsdag 11-10
Wat heb ik lekker geslapen zeg vannacht, heerlijk! Wat een fijn bed! En ik denk dat er nog wel wat vermoeidheid in zat van de afgelopen nachten. Mijn dag begon met een goed, lekker en uitgebreid ontbijt. Er was toast, muesli, gebakken ei, jus d'orange en nog meer. Lekker! Dus ik heb op m'n gemakje ontbeten met m'n Singapore boekje in de hand.

Daarna ben ik gaan douchen en heb ik m'n reis naar Koh Phi Phi gepland en geboekt. Ik word morgen om 07.00 uur opgehaald en dan word ik naar de boot gebracht. Om 08.30 uur vertrekt de boot dan en om 10.30 uur ben ik op Koh Phi Phi. Vanaf de pier daar loop ik dan naar m'n verblijf, want er is daar geen verkeer.

Na deze boeking ben ik nog even aan het zwembad gaan liggen. Ik had nog een uurtje voordat de gratis shuttlebus van m'n hotel naar Patong Beach vertrok. Mijn hotel ligt aan Kalim Beach: erg mooi, maar er liggen voornamelijk rotsen en is dus niet ideaal voor zwemmers. Patong Beach is 'het' strand van Phuket, dus daar moest ik natuurlijk wel even geweest zijn en daarnaast was het dus ook het dichtstbijzijnde 'zwemstrand'.

Om 12.30 uur vertrok de shuttlebus naar het strand. Daar aangekomen ben ik lekker op het drukke strand gaan liggen. Je hoeft niet te vechten voor een plekje, maar het was wel redelijk bevolkt. Na ongeveer een half uurtje begon m'n maag te knorren en heb ik wat te eten opgezocht. Recht tegenover het strand zat een Thais tentje en daar heb ik lekker m'n portie rijst naar binnen geschoven. Daarna ben ik het strand weer op gedoken en heb ik weer m'n ogen uitgekeken..

Aan dit strand kun je van alles doen, onder andere parasailing en een jetski huren. Leuk om naar te kijken, maar wat een teringherrie allemaal zeg pff. En je lacht je suf om het volk dat er rondloopt.. er zitten voornamelijk Russen. Dat zag ik even niet aankomen. Vreselijke, maar tegelijkertijd, geweldige figuren om naar te kijken. Met hun geverfde haren in de foutste kleuren, doorschijnende bikini's (ja, je ziet echt a l l e s..), doorschijnende kleding en overtollige gouden sieraden. En de mannen zijn nog het prachtigst.. die vinden zichzeld allemaal zo lekker en ze lopen in de kleinste zwembroekjes die je je maar kan voorstellen. Brrrr, om de rillingen van te krijgen, haha. Je zult begrijpen, ik heb mij wel vermaakt met mensen kijken.

Dan nog een andere bezienswaardigheid.. niet alleen op Phuket, maar in heel Thailand zie je overal Chinezen. Ik bied alvast mn excuses aan voor het geval ik iemand beledig, maar wat zijn Chinese mannen toch een vies volk, gadverdamme! Ze spugen, boeren, ruften maar de hele dag door. Daarnaast eten ze ook nog uit hun neus. En het is er niet één die ik het heb zien doen, maar echt zooooveel! Dit waren ook afzonderlijke gevallen, dus het kan geen familietrekje zijn.. of nouja, uiteindelijk dus wel een soort van. Hoe dan ook, gewoon bah!

Verder heb ik mij wel vermaakt op het strand, haha en om 16.15 uur kwam de shuttlebus weer om ons terug te brengen naar het hotel. Bij het hotel heb ik nog even lekker aan het zwembad gelegen en daarna ben ik lekker gaan douchen. Na m'n douche ben ik nog wat gaan plannen voor Maleisië alvast en toen ik tussendoor even naar buiten keek, zag ik mij toch een mooie lucht.. dus toen ben ik snel naar buiten gegaan, want aan de overkant van m'n hotel gaat de zon zo ongeveer onder. Dus daar moest ik even een kiekje van maken natuurlijk!

Na dit fotomomentje ben ik lekker gaan eten in m'n hotel. Vervolgens heb ik nog wat gepland voor Maleisië en heb ik m'n backpack ingepakt. En vanavond ga ik lekker op tijd m'n bedje in, want morgen gaat om 06.00 uur het wekkertje weer..


Morgen ga ik dus naar Koh Phi Phi Don reizen waar ik donderdag lekker de hele dag ga chillen, relaxen en niks doen. Of is dat allemaal hetzelfde?! ;-) In ieder geval, genieten. Dan is vrijdag mijn Thailand-avontuur echt ten einde gekomen en vlieg ik naar Singapore toe om daar drie dagen te verblijven. Daarna reis ik door naar Maleisië. Meer details krijgen jullie later wel te horen!

Heel veel dikke zoenen en hugggssss <3

  • 11 Oktober 2016 - 18:28

    Nel:

    Hoi levensgenieter,

    Heel veel plezier in Kho Phi Phi, het is er fantastisch!
    Sowieso de boottocht ernaartoe is al een belevenis☺.
    Ga lekker genieten moppie, we horen het wel weer.
    Dikke kus.

  • 12 Oktober 2016 - 15:20

    Irene:

    Wat klinken je verhalen toch heerlijk!! Geniet er van!

    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joyce

Actief sinds 02 Juni 2016
Verslag gelezen: 240
Totaal aantal bezoekers 29924

Voorgaande reizen:

17 September 2016 - 27 November 2016

Truly Asia

Landen bezocht: