Seminyak - Reisverslag uit Seminyak, Indonesië van Joyce Zenderen - WaarBenJij.nu Seminyak - Reisverslag uit Seminyak, Indonesië van Joyce Zenderen - WaarBenJij.nu

Seminyak

Blijf op de hoogte en volg Joyce

12 November 2016 | Indonesië, Seminyak

Hallo knappe koppen,

De afgelopen 1,5 dag was ik in Seminyak. Een kleine badplaats op Bali; m'n eerste stop op dit mooie eiland! Het was de bedoeling dat ik hier zou gaan genieten van een lekker stranddagje.. Dat is helaas net even anders gelopen. Wel ben ik lekker bijgekomen hier. Gelukkig heb ik aan het eind van de rit nog wat strand ingepland :-).


Donderdag 10-11
Vandaag was het zover: m'n laatste vliegreis binnen Azië.. :-(. Op naar Bali, Denpasar! Om 06.00 uur was ik alweer wakker door wederom aso's die de boel bij elkaar aan het blèren waren.. Uiteindelijk ben ik er om 08.00 uur uitgegaan en ben ik gaan ontbijten. Na m'n ontbijt ben ik lekker gaan douchen en vervolgens heb ik m'n backpack weer ingepakt. Dat blijft toch wel een ding hoor, ondanks dat ik er wel beter en handiger in word, gelukkig!

Om 10.00 uur heb ik toen uitgecheckt en stond Aan al klaar om mij naar het vliegveld te brengen. Het was ongeveer een uur rijden naar het vliegveld. Dus rond 11.00 uur kwamen we aan bij het vliegveld en heb ik Aan bedankt en afscheid van hem genomen.

Omdat ik al zo vroeg op het vliegveld was (m'n vlucht vertrok pas om 13.30 uur), was m'n check-in counter nog niet bekend. Dus heb ik ergens een rustig plekje gezocht en daar ben ik neergeploft tot m'n counter bekend was. Na ongeveer anderhalf uur was het zover en ben ik naar de counter gegaan om in te checken en m'n tassie te droppen. Daarna ben ik richting m'n gate gelopen en onderweg heb ik nog een lekker yoghurtje gehaald bij de Starbucks. Hierna moest ik nog ongeveer 3 kwartier wachten tot we gingen boarden.

Nadat ik m'n yoghurtje op had, ben ik door de tassen check gelopen en heb ik plaats genomen in de 'wachtruimte' van de gate. Om 13.00 uur gingen we inderdaad boarden (normaal gesproken zijn ze ALTIJD te laat). De vlucht was prima en kort: 50 minuten. Ik zat bij de nooduitgang dus ik had extra ruimte voor m'n lange benen :-). Gedurende deze heeeleee reis heb ik lekker geslapen.

Aangekomen in Denpasar heb ik een taxi genomen naar m'n hotel in Seminyak, ongeveer 45 minuten rijden in de drukte. Seminyak is op zich niet heul speciaal, maar ik zou hier lekker een dagje strand gaan pakken! Eventjes bijkomen :-). Ik werd vriendelijk ontvangen bij m'n hotel en ik kon gelijk m'n kamer in. Een heel mooi, schoon en netjes hotel. Lekker zo eventjes, haha. In mn kamer heb ik even lekker niks gedaan en heerlijk gedoucht.

Daarna heb ik h e e e l i j k gegeten in het naastgelegen restaurant. Wat luxer wel dan een gemiddeld restaurant in Azië, maar dat mocht van mezelf wel haha. We hebben van te voren goed overlegd :-). Ik heb hier een overheerlijke Nasi gegeten. Onder het genot van goede live muziek. Toen een van de medewerksters zag dat ik op m'n telefoon zat, kreeg ik de vraag lf ik Instagram had. Dat heb ik.. dus vroeg ze mij dat als ik iets zou postte van hun restaurant of ik hen er dan in zou willen taggen. Kleine moeite dacht ik zo! Dusss dat heb ik gedaan. En het mooie was.. na 20 minuten kreeg ik het aanbod van een gratis klein hapje, als dank :-). Dat is nog eens leuk! Ohja en ik moet niet vergeten.. ze hebben echt heerlijke mixjes daar. Ze zijn niet zuinig zeg maar..

Nadat ik m'n buikje rondgegeten had (ja echt rond, ik leek wel een paar maanden zwanger joh, echt te erg..) ben ik teruggerold naar m'n kamer, waar ik lekker een filmpje heb gekeken. Na de film ben ik naar m'n lekkere zachte bedje gegaan.


Vrijdag 11-11
Vandaag heb ik heerlijk uitgeslapen tot 11.00 uur! Wat lekker zeg! Maar toen ik naar buiten keek, zag ik m'n nachtmerrie voor die dag.. het regende!! Terwijl deze dag bedoeld was als stranddag, damn it! Nadat ik was bekomen van de schrik heb ik mij omgekleed voor het ontbijt. Het ontbijt in dit restaurant wordt 'maar' tot 10.00 uur geserveerd, dus ik moest wat kiezen van de lunch kaart. Helemaal geen probleem, want ik vond een geweldige aardbeisalade! Daarbij heb ik een heerlijke koffie en heerlijke thee gedronken. Goed begin van de dag, ondanks de regen.

Na het ontbijt ben ik m'n tassie in gaan pakken, want ik was van plan een beetje rond te gaan lopen in plaats van naar het strand te gaan. Toen ik weer buiten kwam, was het bijna helemaal droog gelukkig. Eerst heb ik gauw even geld gehaald en daarna heb ik wat te eten gehaald voor de lunch. Vervolgens heb ik een tijdje rondgelopen hier. Nu was ik er niet echt stuk van.. Overal dure toeristenwinkeltjes of grote dure kledingketens. Ook de eettentjes zijn allemaal modern. Een beetje gemixt was leuker geweest. Dus ik had het al gauw gezien. Op de weg terug naar m'n hotel heb ik m'n vervoer naar Ubud geboekt, voor de volgende dag. Ubud was m'n volgende bestemming namelijk.

Aangekomen in m'n hotel stortte ik compleet in nadat ik even wat gegeten had. Dus ik ben in slaap gevallen en dat heb ik zo'n 2,5 uur volgehouden, haha. Daarna voelde ik mij weer top fit! Ik heb even lekker tv gekeken en gehangen, en daarna heb ik mij omgekleed voor het avondeten. Eigenlijk wilde ik nog even nasr het strand om een kijkje te nemen, maar het was zulk slecht weer.. dat werd hem dus niet.

Toen ik net aan tafel zat en m'n eten besteld had, kreeg ik een berichtje van papa.. klaar om te skypen? Oepsss.. ik was even vergeten dat we een vroegere afspraak hadden gemaakt dan de vorige keren. En de wifi in het restaurant was te slecht helaas, dus dat ging niet meer lukken.. Gelukkig konden we de volgende dag wel skypen! :-)

In het restaurant nam ik wat frietjes en salade, met een cheesecake toe. Hmmmm! Daarbij een Gin Tonic en als afsluiter een theetje :-). Ik kom niks te kort hier in ieder geval, haha. Nadat ik betaald had, heb ik nog gauw een foto gemaakt samen met een van de meiden die daar werkte. Ik heb veel met haar gebabbeld toen ik daar zat. Hele gezellige meid!

In m'n kamer heb ik de tv weer aangezet en toen heb ik naar de White House Down gekeken. Toen deze afgelopen was, ben ik lekker gaan douchen en daarna m'n bedje in gedoken. :-)


De volgende dag vertrek ik met de minivan naar Ubud. Een rit van een kleine twee uur, naar het prachtige binnenland! Ik ben heel erg nieuwsgierig :-)!

Heel veel liefdeeeee <3

  • 12 November 2016 - 11:11

    Rowan:

    Ubud is awesome!! Je moet echt eten bij spice, in het centrum. Zoooo lekker

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joyce

Actief sinds 02 Juni 2016
Verslag gelezen: 264
Totaal aantal bezoekers 29930

Voorgaande reizen:

17 September 2016 - 27 November 2016

Truly Asia

Landen bezocht: