Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Joyce Zenderen - WaarBenJij.nu Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Joyce Zenderen - WaarBenJij.nu

Singapore

Blijf op de hoogte en volg Joyce

16 Oktober 2016 | Singapore, Singapore

Good evening Sweethearts,

Dit weekend ben ik verbleven in het ge wel di ge Singapore. Wat een awesome city! Echt heel gaaf! Ze hebben alles hier: alle culturen, ongekende wolkenkrabbers, super mooie parken.. gewoon alles. En wat is het daarnaast fijn dat ze vrijwel allemaal Engels spreken haha. Mijn hotel ligt in Little India en wat een lieve mensen zijn dat. Heel vrolijk en behulpzaam. Lees hier over mijn ervaringen in Super Singapore!


Vrijdag 14-10
Vandaag was weer een lange dag van veel reizen. Van Koh phi Phi Don naar Phuket en van Phuket naar Singapore! Een nieuw land ontdekken.

Om 07.00 uur ging de wekker en was ik nog zo ontzettend moe, maar wat moest dat moest. Dus ik ben onder de douche gesprongen en heb m'n laatste spullen ingepakt. Daarna ben ik gaan ontbijten en m'n tanden gaan poetsen.

Om 08.15 uur had ik afgesproken bij de receptie, want dan zou er iemand met mij meelopen naar de pier toe. Ze hebben hier geen taxi's, maar ze hebben hier allemaal een soort van karren (grote kruiwagens gemaakr van stalen buizen) en daarmee vervoeren ze je bagage. Op de heenweg had ik m'n backpack gewoon gedragen, maar dit was toch een veel beter idee. Dus om 08.15 uur begonnen we aan onze wandeling en om 08.30 uur waren we bij de pier. Daar bedankte deze vriendelijke meneer en gaf hem wat geld voor het 'dragen' van m'n spullen.

Op de boot zat ik in eerste instantie boven op het dek, lekker in het zonnetje.. met het idee dat wanneer we gingen varen het beter zou aanvoelen met de wind erbij. Maar we vertrokken een half uur later, om 09.30 uur, en ik was aan het smelten dus ben ik gauw naar beneden gewandeld. Lekker in de airco haha. Daar had ik uiteindelijk de hele reis aangenaam gezelschap, want een van de jongens van de boottrip was daar ook, samen met een vriend (die was niet op de boottrip want die was ziek). Daar ging ik per ongeluk naast zitten, haha wat een toeval.

Het eerste uur hebben we gekletst en gelachen, en daarna hebben we allemaal een nappie gedaan. Aangekomen bij Phuket scheidden onze wegen weer en hebben we afscheid genomen. Daarna ben ik naar m'n transfer gelopen die mij weer naar m'n oude hotel zou brengen, waar ik eerder verbleef op Phuket. Hier kon ik nog ongeveer twee uur bij het zwembad verblijven omdat ik pas in de avond zou vliegen.

Ik heb hier lekker aan het zwembad gelegen en wat geluncht. Om 15.00 uur werd ik opgehaald, want het was toch gauw een uur rijden naar het vliegveld. De receptioniste had een taxi voor mij geregeld. Een hele aardige man. En tijdens onze rit hebben we meerdere pogingen gedaan om over de koning te praten haha, maar dat Engels blijft toch verschrikkelijk van de Thai, haha.

Om 16.15 uur was ik op het vliegveld en moest ik even wachten omdat m'n check-in / drop-off balie nog niet bekend was. Om 17.00 uur ben ik vervolgens naar de balie gegaan en heb ik m'n bagage gedropt. Daarna liep ik naar de paspoortcontrole.. wat een hel! Er vertrokken wat vluchten met Chinezen dus er waren weer 100.000 Chinezen op het vliegveld te vinden en ze waren ontzettend vervelend. De hele tijd roepen en schreeuwen naar elkaar en ze zijn alleen maar met zichzelf en elkaar bezig, zo asociaal die figuren! Er stond een vrouw achter mij met een klein kindje en nog wat familie. En elke keer dat rij een beetje liep, liep zij ook mee.. maar ze kwam steeds tot stilstand door tegen mij op te lopen. Ze zat niet op te letten gewoon! De eerste zes keer haalde ik diep adem en deed ik net of ik het niet merkte.. maar toen begon ook nog haar dochtertje de h e l e tijd tegen mij aan te duwen, waar zij natuurlijk niks van zij want ze had niks door. Eerst heb ik mijn handen in m'n zakken gestopt, om de duwweg van het kind te blokkeren.. toen liep ze met haar gezicht tegen m'n elleboog aan.. Tja daar kan ik niks aan doen en vervolgens liep die vrouw weer tegen me op. Toen was de maat vol en heb ik mij boos omgedraaid en gezegd dat ze eens moet opletten! Niet dat ze daar natuurlijk ook maar iets van begreep, want ze spreken en begrijpen nooit Engels.

Na de controle was ik eindelijk verlost van dit verschrikkelijke mens en ben ik wat avondeten gaan zoeken. Ik zat op de bovenverdieping zodat ik beneden lekker mensen kon kijken :-).

Tijdens het eten zag ik een boekenwinkeltje waar ik na het eten ging kijken voor misschien een puzzelboekje of een tijdschrift. Die heb ik niet gevonden, maar ik heb wel twee boekjes gevonden mer populaire bibliografieën van Thaise mensen. 'Bangkok Boy' en 'Welcome to Hell'. Bangkok Boy gaat over een Thaise jongen die terecht komt in de thaise prostitutie en Welcome to Hell gaat over een onschuldige man die jaren gevangen zit in een van de gevaarlijkste gevangenissen. Bangkok Boy is tot nu toe een heel goed boek, maar wat een zielig verhaal..

Met een kleine vertraging stapten we in het vliegtuig, waar ik naast twee aardige Australische dames kwam te zitten. We hadden een goede vlucht en kwamen uiteindelijk met een half uurtje vertraging aan in Singapore. En wat een uitzicht hadden we tijdens het laatste stukje vliegen boven Singapore.. zo gaaf en zo mooi al die lichtjes en alles! Wauw!

Aangekomen in Singapore moesten we eerst door de strenge douane en daarna heb ik m'n bagage opgehaald. Vervolgens heb ik m'n laatst Bath omgewisseld voor de Singapore Dollar. Het was niet veel, maar alle kleine beetjes helpen he. Ook heb ik nog wat geld gepind.

Hierna ben ik in de rij voor de taxi gaan staan. Ik had geen zin om 's avonds laat nog uit te zoeken hoe de bus etcetera werkte, dus het werd de taxi. Je hebt luxe taxi's en regular taxi's hoorde ik van iemand dus daar moet je even op letten. De vrouw die iedereen verwees naar een taxi wilde iedereen natuurlijk in eerste instantie in een dure taxi plaatsen, omdat alle taxi's werken voor de overheid. Bij mij deed ze hetzelfde, maar toen ik vroeg om een regular was dat ook geen probleem. Dat scheelt je toch gauw $10!

Net als de vlucht, was ook de taxirit heel cool door Singapore. Met alle lampjes en die grote gebouwen. Ook heb ik het Marina Bay Sands Hotel in prachtige verlichting gezien, heel nice! Onderweg kreeg ik ook allemaal info, leuke tips en don'ts te horen van de chauffeur.

In m'n hotel werd ik heel vriendelijk ontvangen door een meneer die mij netjes alles heeft uitgelegd en mij vervolgens naar m'n kamer bracht. Daar heb ik m'n spullen van me af gegooid en gelijk papa gebeld voor een skypemomentje, want dat was alweer even geleden! Hierna heb ik ook nog even geskypt met Rowan die bij Oma thuis was, ook heel gezellig! Verder heb ik nog even m'n social media doorgespitte, want ondanks dat het al heel laat was, was ik nog best wakker. Door al m'n power napjes die ik overdag gedaan had. Ook ging de tijd hier een uur voorruit. Uiteindelijk ben ik om half drie toch echt gaan slapen, want nu was ik toch echt wel moe geworden.


Zaterdag 15-10
Van half drie tot half 10 slapen is net niet genoeg heb ik gemerkt, want ik was nog moe deze ochtend. Toch ben ik er maar uitgegaan heb ik lekker uitgebreid ontbeten. Na het ontbijt ben ik gaan douchen en heb ik op m'n gemakje gekeken wat ik allemaal wilde gaan doen vandaag, want er is veel te zien en te doen in Singapore. Ik wist al wel ongeveer wat ik wilde zien, maar ik had twee dagen de tijd, dus even zien wat ik vandaag ging doen.

Allereerst moest ik sowieso m'n was ergens laten doen, want ik had vrijwel geen schone kleren meer. Dat wilde ik in eerst instantie in het hotel laten doen, maar mennnn wat duur! Dus heb ik bij de receptie gevraagd of er in de buurt een laundry service was. Aan de achterkant van het hotel zat er een, dichterbij kon bijna niet :-). Daar ben ik dus als eerst heen gegaan. Er werkte daar een hele aardige vrouw die m'n was zou gaan doen en die het ook 's avonds bij m'n hotel weer af zou geven, toppie! En daarnaast was het ruim de helft goedkoper dan in het hotel haha.

Omdat mijn hotel aan de rand van Little India ligt, begon mijn stadsbezoek in deze wijk. Wat een lieve mensen en wat een gezelligheid hangt hier. Ook vind ik alle felle kleuren die mensen dragen en die de huizen/gebouwen hebben heel erg leuk! Je wordt er gewoon vrolijk van. EN het ruikt overal zo lekker naar heerlijk eten! Ik vins het hier persoonlijk lekkerder ruiken dan in bijvoorbeeld Bangkok. Misschien waren het in Bangkok te veel geuren door elkaar ofzo, geen idee, maar dit is beter!

In Little India heb ik de Sri Veeramakaliamman Tempel bekeken. Ook deze is weer heel erg kleurrijk. Na dit bezoek heb ik de metro gepakt naar Chinatown. Wat heerlijk is het metrosysteem in Singapore! Het is schoon, cool, fris, Engels, duidelijk en je kunt echt overal komen! Daarnaast is het ook niet duur, dus dat is ook weer mooi meegenomen.

In Chinatown ben ik losgegaan op de souvenirs, haha, en heb ik lekker geluncht. Een heel gezellige wijk, ondanks dat er zoveel Chinezen waren haha. In de wijk Chinatown ligt ook de Buddha Tooth Relic Tempel. Daar heb ik nog even een kijkje genomen. Heel cool in Chinese stijl uiteraard. Weer even wat anders dan alle tempels in Thailand.

Na m'n bezoek aan Chinatown ben ik met de metro naar het oosten van Singapore gegaan, richting het Marina Bay Sands Hotel! Een woord: AWESOME!! De meesten weten het wel, maar ik was dus van plan om één nacht in dit vijf sterren hotel te slapen. Ik had goede hoop op een actie zodat ik daar goedkoop (lees: €150 of €200) een nachtje kon slapen. Helaas lag de prijs momenteel rond de €350.. dat was dus een no-go. Nou ben ik helemaal niet zo op het geld, maar dit ging mij toch net een beetje te ver.

Naast het Marina Bay Sands Hotel ligt de Gardens by the Bay; bizarre tuinen met bizarre planten, love it! Maar wat was het druk, bah. Na dat ik hier een hele tijd m'n ogen heb uitgekeken, ben ik even naar de shopping mall gelopen bij het Marina Bay Sands Hotel.. die winkels.. die spullen.. die restaurants.. om hebberig van te worden, maar ik ben geen echte Big spender. Dus het bleef bij kijken haha.

Vanaf hier ben ik naar de Merlion Fontein gelopen. Dit is de bekende leeuw van Singapore die water spuwt. Vanaf hier heb je trouwens ook een prachtige kijk op het Marina Bay Sands Hotel, maar ook hier was het weer zo ontzettend druk.. die Chinezen weer, haha.

Vlakbij de fontein heb ik mezelf getrakteerd op een lekkere smoothie en yoghurt bij de Starbucks. Daarna ben ik doorgelopen naar het War Memorial Park. Een stille locatie in een drukke omgeving; mooi om even bij stil te staan. Vlakbij het Memorial Park heb ik de metro gepakt terug naar het hotel. M'n voetjes waren het zat en ik was nu wel erg moe na een korte nacht en een lange dag.

Tegenover m'n hotel zit een kleine 24 uurs supermarkt waar ik wat avondeten en drinken gehaald heb.

Daar heb ik een klein half uurtje met een vriend van de eigenaar gesproken. Hij was daar om hem een beetje te helpen op z'n vrije zaterdagen, omdat de eigenaar maar één werknemer heeft.. Hijzelf werkt overdag en z'n werknemer werkt 's nachts. Dat zijn dus hele lange dagen dus vandaar dat hij op zaterdag vaak komt helpen. Het is een lieve Chinese (!) man die oorspronkelijk uit Singapore komt en niet uit China. Misschien is dat het verschil?! Maar ik heb met hem over Nederland gepraat, over het rondreizen, over de Thaise koning, over Singapore, over de oorlog vroeger met de Japanners.. oftewel van alles en nog wat!

Na deze gezelligheid ben ik overgestoken naar m'n hotel en heb ik lekker een rustige avond gehad met de tv aan, m'n blog en foto's uploaden, eten en appen. Ohja en m'n was opvouwen, want die had mevrouw netjes bij m'n receptie gebracht. Alles rook weer heerlijk fris en voelde weer heerlijk schoon aan, na al dat zout en zand van de afgelopen dagen haha. Hierna was het tijd om lekker naar bed te gaan.


Zondag 16-10
Om 09.15 uur schrok ik wakker deze ochtend, omdat de housekeeper op de deur stond te kloppen. Nadat ik de deur open had gedaan met m'n slaaphoofd begreep hij dat hij beter later kon terugkomen.. maar goed ik was dus wel wakker. Dus toen ben ik er maar uitgegaan en gaan ontbijten.

Na het ontbijt ben ik gaan douchen en plannen in welke volgorde ik de laatste dingen ging ondernemen. Ook heb ik m'n busticket voor de volgende dag geboekt, omdat ik dan naar Melaka in Maleisië ga. Verder heb ik nog even in m'n Bangkok Boy boekie gelezen.

Mijn trip van vandaag begon met een zoektocht naar een Post Office, want ik wilde wat dingetjes naar huis toe sturen. Mijn Chinese vriend van de overkant had me er een gewezen dus daar ging ik heen.. even vergeten dat op zondag hier vrijwel alles dicht is.. dus toen heb ik m'n spulletjes weer in m'n kamer gedropt en ben ik naar de metro gelopen.

Met de metro ging ik naar de Botanic Gardens. Over metro's gesproken, ik weer nu hoe ze in Chinees zeggen: mind the gap! Als je het letterlijk opschrijft, wordt het dit, haha: Sjin sjou sjie kon sjie, hahaha. Na zo'n 10 minuten was ik bij de Botanic Gardens. Intussen was het al 's middags en moest ik nodig wat eten dus ging ik in het park op zoek naar lunch. Toen ik die gevonden had, was ik al niet zo lekker geworden van de honger, maar toch heb ik lekker gegeten. Echter, toen ik opstond om weer te gaan lopen kreeg ik ontzettende buikpijn. Waarschijnlijk had ik die al toen ik zat, maar in die houding voelde ik het niet. M'n maag was zo pijnlijk dat ik een klein rondje door het park heb gelopen en daarna gauw met de metro naar m'n hotel terug ben gegaan. Het was gewoon niet te doen.

Aangekomen in m'n hotel ben ik gelijk m'n bed in gedoken en in slaap gevallen. Twee uur later werd ik wakker en voelde ik mij gelukkig alweer wat beter. De buikpijn was in ieder geval weg, maar ik had ontzettende spierpijn in mn buik van de krampen. Kun je nagaan hoe erg het was..

Ik had wel weer zin en energie om wat te gaan doen, dus heb ik mij omgekleed en ben ik de stad weer in gegaan. Toen ben ik met de metro naar de St. Andrew's Cathedral, Victoria Concert Hall, Raffles Landing Site, The Arts House en het Parliament House geweest. Dit lag allemaal vlakbij elkaar dus dat was goed te doen. Wel kreeg ik tijdens het wandelen toch weer last van m'n maag. Gelukkig niet zo erg als 's middags, maar het was toch heel erg vervelend. Eigenlijk wilde ik naar nog 4 bezienswaardigheden toe, maar die heb ik toch maar geschrapt vanwege m'n buik.. Ik baalde als een stekker, maar het was niet anders.

Dus ik heb wat te eten gehaald bij de 7Eleven en ben met de metro teruggegaan naar m'n hotel. Voordat ik naar binnenging ben ik nog even gauw halloo gaan zeggen tegen mijn Chinese vriend aan de overkant. Daarna ben ik lekker naar m'n kamer gegaan en heb ik gedoucht, m'n backpack ingepakt en gegeten.

Nu hang ik nog een beetje voor de tv en vanavond ga ik nog even skypen met Sophie en met papa :-).


Morgen begint m'n trip door Maleisië. Hier zal ik ongeveer twee weken verblijven. Ik begin in Melaka, gevolgd door Kuala Lumpur, Cameron Highlands, Penang en Langkawi. Vanaf Langkawi zal ik dan verder reizen naar Indonesië.

  • 16 Oktober 2016 - 15:35

    Marian :

    Dag Joyce,

    Wat een leuke verhalen schrijf je. We kunnen zo echt een beetje met je mee reizen.

    Heel veel plezier nog.

    Dikke kus
    Marian

  • 16 Oktober 2016 - 18:01

    Nel:

    Hey moppie,

    Je reis is 1 groot avontuur en wat kom je wel niet allemaal tegen op je pad... ☺. Waanzinnig.
    Ik lees je verhalen met veel plezier en beleef alles met je mee! Behalve die rottige buikpijn dan. . Hoop dat je daar inmiddels van verlost bent.
    Geweldig dat je op deze manier van reizen zoveel verschillende mensen ontmoet, en van vele nationaliteiten. Zo leer je ook nog eens wat. Heerlijk om te lezen.
    Verder nog een tip: beter eerst veel skypen met je papa, vaak zeggen dat je graag in een heeeeel duur hotel wilt overnachten, maar dat je dat MOMENTEEL niet kunt betalen.......wie weet

  • 16 Oktober 2016 - 18:03

    Nel:

    Geniet van al het goede daar in Maleisië, en doe voorzichtig! Dikke kus.

  • 17 Oktober 2016 - 13:48

    Christa Den Hartog:

    Hoi Joyce

    Leuk om je zo te volgen op je reis avontuur, wat zal jij genieten van alles daar , de kultuur, de beesten en van de prachtige natuur.
    Heel veel reis plezier nog, en geniet er maar lekker van l
    Dikke kus uit Leusden

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joyce

Actief sinds 02 Juni 2016
Verslag gelezen: 328
Totaal aantal bezoekers 29965

Voorgaande reizen:

17 September 2016 - 27 November 2016

Truly Asia

Landen bezocht: