Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Joyce Zenderen - WaarBenJij.nu Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Joyce Zenderen - WaarBenJij.nu

Chiang Mai

Blijf op de hoogte en volg Joyce

02 Oktober 2016 | Thailand, Chiang Mai

Hellooo Cutiepies,

De afgelopen twee dagen heb ik doorgebracht in Chiang Mai en wat heb ik het hier naar m'n zin gehad! Vooral de dag met de olifanten. Dat is nu al het hoogtepunt van m'n reis denk ik zo!


Vrijdag 30-09
Van donderdag op vrijdag heb ik eindelijk een heerlijke nacht gehad. Dat kon toch ook bijna niet anders in zo'n bed! Ook sliep ik beter, omdat m'n eczeem minder werd waardoor ik minder last had.

Eerst ben ik lekker gaan douchen en heb ik m'n laatste spullen nog ingepakt. Daarna ben ik om de hoek ontbijt en lunch gaan halen bij een supermarktje. Ik had namelijk een busreis van 10 uur op het programma staan, dus ik wilde zorgen dat ik genoeg te eten en te drinken had.

Na m'n ontbijt gegeten te hebben op m'n kamer, heb ik uitgecheckt en ben ik met de taxi naar de bus terminal gegaan. En wat duurde dat laaaaang.. het was zooo druk op de weg, maar goed.. we kwamen er uiteindelijk wel, alleen werd m'n geduld even op de proef gesteld.

Bij de terminal aangekomen, bleek dat de 'normale' bus naar Chiang Mai net weg was en dat ik over vijf minuten met een andere bus kon, maar dat was dan wel de luxe versie. Het was of dat, of twee uur wachten. Dus ik ben toch maar voor de luxe versie gegaan.

En luxe was het! In de touringcar kregen we tussendoor snacks, koffie, limonade, flesjes water en lunch. Ook was er een wc aan boord en zat iedereen in een massagestoel. Het moet niet gekker worden, haha! Verder hadden we allemaal ons eigen tv-schermpje waar we films op konden kijken, spelletjes op konden spelen of muziek op konden luisteren. We kregen ook nog een dekentje en kussen. Het leek het vliegtuig wel. Daarnaast had ik geluk dat ik helemaal voorin zat, waardoor ik extra veel beenruimte had voor m'n lange benen.

In de bus zat ik naast een aardige Thaise man die een beetje Engels sprak. We hebben af en toe een beetje gekletst en ook heeft hij mij geholpen wanneer er iets werd omgeroepen in de bus. Dat werd namelijk alleen in het Thais gedaan, echt super handig met al die toeristen in de bus..

Na vijf uur rijden stopten we voor de lunch. We stopten bij een eettentje waar je je lunchbon kon inleveren en dan een maaltijd kon samenstellen. Rijst met.. wat je erbij wilde hebben. Groente, vlees, vis, ei, alles was er. Tijdens de korte loop naar het eettentje kwam ik in gesprek met een leuke Thaise meid. Zij had net vijf maanden in Singapore gewerkt en was op weg naar huis. Ze sprak erg hoed Engels en heeft me haar nummer gegeven voor het geval ik een keer hulp nodig heb, heel erg lief! Ze heeft mij ook geholpen met het samenstellen van m'n lunch, want ik had natuurlijk geen idee wat alle gerechten waren en alle borden en de serveersters waren Thais. Dus ik was extra blij met haar, haha.

Nou moet ik heel eerlijk zeggen dat die tien uur in de bus voorbij zijn gevlogen. Ik heb wat films op niveau gekeken; Minions en De Goede Dinosaurus, haha. Verder heb ik wat sudoku's gemaakt en eventjes geslapen.

Eenmaal aangekomen in Chiang Mai heb ik de tuktuk genomen naar m'n hostel. Daar ben ik op m'n kamer neergeploft, heb ik m'n blog zoals beloofd geupload en heb ik nog even geskypt. Toen was het echt bedtijd, want wat was ik moe..


Zaterdag 01-10
Ik werd vandaag vroeg wakker van al het licht in m'n kamer. Er hangen hier snoezige, maar licht doorlatende gordijntjes dus toen ik dacht dat het 10.00 uur was, was het eigenlijk 06.00 uur. Ik heb mij nog een paar keer omgedraaid, maar om 08.30 uur ben ik er dan toch uitgegaan. Over het algemeen heb ik op zich wel lekker geslapen, want ik was zo moe.

Eenmaal opgestaan ben ik gaan ontbijten, wat relatief uitgebreid was voor een hostel, en gaan douchen. Ik heb samen ontbeten met twee Duitse meiden, een Duitse kongen en een Engelse jongen. Leuke mensen! Ook heb ik mij tijdens het ontbijt een beetje verdiept in de verachillende olifantencentra in de buurt. Ik wil morgen namelijk naar zo'n centrum toe, maar er is zoveel keuze..

Na m'n ontbijt ben ik lekker gaan douchen en beb ik rustig opgestart, want ik was toch nog best moe. Daarna heb ik een keuze gemaakt naar welk olifantencentrum ik zou gaan. Dit kon ik bij m'n hostel zelf regelen. Ook heb ik nog wat vuile was weggebracht.

Na dit geregeld te hebben, ben ik begonnen aan m'n tempeltour door de Old City. In Chiang Mai staan 300 tempels. Nou was ik niet zooo enthousiast dus ik heb er maar een aantal gedaan. Ook ben ik met de taxi naar Doi Suthep geweest. Een tempel buiten de stad, in de bergen. Heel erg mooi en wat een uitzicht! Je kan over heel Chiang Mai kijken! Prachtig!

Na een bezoek van een uur ben ik weer opgehaald door m'n taxi en netjes naar m'n hostel gebracht. Daar heb ik lekker gedoucht en even rustig aan gedaan.

Rond 18.00 uur ben ik opzoek gegaan naar avondeten. Wat had ik zin in pizza!! Al twee weken lang eigenlijk.. dussss ik ben beland in een Engelse Pub. Met voetbal, bier (oké, cola eigenlijk) en pizza. Geweldig haha! Tussen alle die hard Engelse voetbalmannen/fans. En lekker gegeten ook :-).

Na dit goede maaltje ben ik weer teruggelopen naar m'n hostel en ik heb nog ff op m'n kamertje gehangen, wat muziek geluisterd en m'n schone was weer in m'n backpack 'gepropt' (eruit kan altijd, maar terug erin is toch een kunst opzich..).

Hierna ben ik nog een beetje op tijd gaan slapen, want morgen gaat de wekker om 07.00 uur, want ik ga een dagje naar de olifantjes toe, woehoeee, zin an!!


Zondag 02-10
Om 07.00 uur ging m'n wekkertje deze dag. Om een beetje wakker te worden ben ik begonnen met een frisse douche. Daarna heb ik m'n spulletjes voor vandaag bij elkaar gezocht, want ik ging vandaag naar het Elephant Green Park!

Nadat ik m'n tassie had ingepakt, ben ik gaan ontbijten. Ik ontbeet weer samen met de Engelsman en een van de Duitse meiden. Die gingen alleen niet mee naar het Park.

Toen werd ik om 08.20 uur opgehaald om naar het Park te gaan. Onderweg hebben we eerst nog een ander gezin opgehaald. Daarna hebben nog even een stop gemaakt bij een local food market om eten te halen voor de lunch, en daarna reden we door naar het Park. Dat was ongeveer 1/1.5 uur bij Chiang Mai vandaan.

Onze groep in het Park bestond uiteindelijk uit negen personen: drie Chinezen die met mij meereden, een stel uit Hawaï, een stel uit Engeland, het zusje van het Engelse meisje en ik dan. Een leuke groep! Op de Chinezen na.. het kind was ont zet tend vervelend, de moeder wilde niet vies worden dus deed nergens aan mee en die vader was gewoon fcking weird. Gelukkig was de rest en de gids helemaal top!

Toen we daar aankwamen werden we eerst in traditionele kleding gehezen. Daarna hebben we wat geschiedenis les gekregen over de olifant en wat leuke weetjes. Vervolgens hebben we van natuurlijke producten een brouwseltje gemaakt voor de olifantjes. Dit brouwseltje krijgen de olifanten als ze last van hun buik hebben en geen poepie kunnen doen :-).

Na deze geschiedenisles en farmacieles gingen we de olifanten voeren. Het waren een mama, papa en een kindje van twee jaar. Zooooo cute!! Die kleine was ontzettend ondeugend, echt geweldig. We gingen ze mini bananen, een soort bamboe-achtige stokkies en onze brouwseltjes voeren. Ook leerden we hoe we de olifanten hun mond open kunnen laten doen om er vervolgens eten in te stoppen. Hun mond is zo zacht haha. Dus no problemo om daar je hand in te steken om te voeren. Wel slijmie.. haha.

Bij eten hoort natuurlijk ook drinken. Dus na het voeren hebben we ze met de tuinslang water gegeven. Ze nemen het op in hun slurf en spuiten het daarna in hun mond.. of in je gezicht :-). Ook moesten er natuurlijk foto's gemaakt worden tijdens het voeren en drinken geven. We hebben ook foto's gemaakt dat we een dikke kus krijgen van de papa. Hahaha, alsof iemand een stofzuiger op je wang zet! En bij de andere foto gaven ze je een knuffel door hun slurven om je heen te slaan, heel cute (smelt, smelt, smelt)!

Na deze gezelligheid was het voor ons tijd om te eten en te drinken. Er stond een heerlijke lunch klaar met water, rijst, kip, ei, fruit, groenten en soep. Tijdens de lunch begon het keihard te regenen, maar gelukkig stopte dat 1.5 uur later toen we met de olifanten naar het modderbad gingen.

Het modderbad.. het was een pittige klus om daar überhaupt te komen. Want je moest een kleine afdaling maken in al dat gras en zand..ik bedoel dus modder. Vanwege de vele regen was het glibberen en glijden naar beneden. Nu hadden de olifanten nergens last van want die gingen uit enthousiasme op een holletje naar beneden haha. Toen ze in het modderbad aankwamen, gingen ze lekker op hun zij liggen en was het aan ons om ze lekker in te smeren met modder. Ohja en elkaar..

Echter, de modder moest ook weer afgespoeld worden.. dus op naar de rivier! Deze lag 10 meter verderop. Daar hebben we de modder van de olifanten en van onszelf afgespoeld en hebben we ze schoon geschrobd. En natuurlijk foto's gemaakt, haha.

Na deze wasbeurt gingen de olifanten weer terug en gingen wij nog even onder de douche. Om de laatste modder af te spoelen.

En toen begon het toch te regenen.. de ergste regenbui die ik tot nu toe heb meegemaakt in Thailand. Gelukkig waren we met re olifanten klaar, maar we zouden nog naar de Grand Canyon gaan; een waterval daar in de buurt.

Dat hebben we inderdaad gedaan, maar dan gewoon in bikini en zwembroek. Want het regende toch zo hard. Na tien minuten rijden kwamen we aan in de rain forest waar de waterval was. Je moest met een soort van trap afdalen om bij de waterval te komen.. over de trap, maar ook overal om ons heen stroomde water naar beneden. Echt heel bizar om te zien! En beneden aangekomen bij de waterval, wist je niet wat je zag.. zo groots, zo ruig! En met elke minuut dat we daar stonden werd de waterval nog groter en ruiger door de vele regen. Ook het waterpeil nam flink toe met de minuut. Daarom zijn we er niet te lang gebleven en weer redelijk snel terug naar boven gegaan. Maar het was wel heel erg mooi om te zien!

Na het bekijken van de waterval zijn we teruggereden naar Chiang Mai. Deze rit duurde alles bij elkaar ongeveer twee uur, want het regende nog steeds als een gek en het was weer lekker druk op de weg.

Toen ik in m'n hostel aankwam, ben ik gelijk lekker gaan douchen. Want ik was koud geworden van de regen, natte kleding en handdoek, en de lange rit terug.

Wat ik ook nog even moet vermelden over het Park, is dat ze zulke leuke honden daar hadden! Omg, te schattig en te lief! Ennn.. ik kan weer iets schrappen van m'n bucklist hoor, haha: let a Mahut fall in love with you.. hahaha. Ik kreeg de hele tijd erg veel aandacht van een Mahut en toen later vertelde de gids mij dat hij mij wel erg leuk vond, haha. Dussss.. hebben we ook weer gehad.

Na m'n douche heb ik gauw op Facebook de gemaakte foto's bekeken en gedownload, zo leuk! En ik heb 's avonds lekker buiten bij m'n hostel gegeten. Verder ga ik zometeen nog met papa en met Veer even skypen, gezellig! Ohja en iedereen stalken met m'n foto's :-) Want dit was zo'n goede dag vandaag!


Morgen en overmorgen zit ik in Pai. Daar horen jullie halverwege deze week meer over! :-)

Heel veel liefssss

  • 02 Oktober 2016 - 17:44

    Nel:

    Lieve Joyce, wat maak je toch ontzettend veel leuke dingen mee!
    Fantastisch om te lezen. En fijn dat je allerlei andere, aardige mensen ontmoet☺! Die reis is nu al geslaagd he!
    Veel plezier in Pai, dat is ook prachtig!
    Geniet van al het goede lieverd, en doe voorzichtig.
    Xxxxx.

    Nel.

  • 02 Oktober 2016 - 19:23

    Amber:

    Ontzettend leuk om alles te lezen en wat gaaf met de olifanten! Heel veel plezier nog en geniet van alle toffe ervaringen!

  • 02 Oktober 2016 - 20:27

    Panda:

    Hee lieve joyce!

    Leuk verhaal weer. Jouw dag kan nu niet meer stuk als grootste dierenliefhebber volgens mij;) Maar ik weet precies hoe je je voelt! Geweldige beesten zijn het! Heb je niet het nummer van die Mahut?;) Dan kan je misschien een olifantje mee naar huis nemen! Ik ben blij dat je het zo naar je zin hebt. Binnenkort even skypen?

    Trouwens klinkt best wel eng dat van die waterval ... voorzichtig hoor. Veel plezier in Pai and keep them pictures coming ;)

    Liefs

  • 02 Oktober 2016 - 23:28

    Trudi:

    Ha Joyce,
    Ik kreeg van Marian de link naar je verslagen door en heb ze gelijk allemaal gelezen. Geweldig wat je al allemaal meegemaakt hebt. En wij beleven onze vakantie ( 2009) weer opnieuw! ga je in Chang Mainook nog een trekking doen en bij de locals slapen op een kippenschuur op een dun matrasje? Of is dat te primitief

  • 31 Januari 2017 - 16:09

    Marina:

    Ho Joyce,

    Leuk verhaal. Wij zijn nu ook in chiang mai en overwegen een olifanten bezoek. Echter met alle horror verhalen vinden we het nogal moeilijk. Hoe was dit bij green park? Hoe is dit park aan deze olifanten gekomen? Hopelijk niet via die nare traditie. En hoe behandelen ze de olifanten in het park? Stokken met haken eraan of?

    Hoor het graag en wie weet boeken wij ook bij green park

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joyce

Actief sinds 02 Juni 2016
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 29951

Voorgaande reizen:

17 September 2016 - 27 November 2016

Truly Asia

Landen bezocht: